Care n-ai cauciucuri de iarnă?

Am făcut școala de șoferi acum 17 ani și-am învățat să conduc pe o vreme exact ca asta de afară. Ba am dat și examenul fix pe o vreme ca asta și mi-e greu să cred că Dacia pe care am învățat avea cauciucuri de iarnă.  

Nu spun că sunt un guru al condusului în condiții grele de drum, dar am ceva experiență cu zăpada. Am mers ani de zile cu mașină de la firmele pe la care am lucrat și niciodată acestea n-au avut anvelope de iarnă. În cel mai bun caz aveam gume all seasons. Iarna trecută ajunsesem să-mi fie frică să mai merg pe zapadă cu ele.  Erau ca dracu de tocite, bine ca s-a terminat.

Anul acesta merg pe unde am treabă cu mașina personală, care și ea până de curând a avut cauciucurile din fabrică. Mergea ok, dar recunosc că pe o vreme ca asta n-aș fi avut curaj să urc vreo pantă.

De Craciun sub brad i-am pus și mașinii un cadou, 4 anvelope noi-nouțe, pentru sezonul rece. Vorba vine că i-am făcut ei cadou, adevărul este că tot noi beneficiem de ele. Noi ne simțim mai în siguranță în mașină, noi putem opri automobilul la mai mult de 2 cm distanță față de cel din fața noastră, noi nu derapăm când mergem pe drum alunecos, noi… 

După ce am mers prima dată pe un drum acoperit cu polei cu masina echipată de iarnă, i-am înțeles pe deplin pe cei care militau pentru asta. Mașina răspunde la comenzi infinit mai bine, mai repede, ma exact. Cu altă stare de spirit pleci la drum când știi că deși vremea e rea, mașina va ține cu tine. Altfel îl eviți pe Gigel care dansează în fața ta pe șosea după ce a apăsat cu putere pedala de frâna, altfel…

 Scuza că n-am bani pentru cauciucuri nu ține. Totul e să vrei și să faci ceva în sensul ăsta.  Ale noastre au fost cu tot cu montaj 1000 lei. Se poate și mai ieftin. De exemplu fratele meu și-a luat doar două, pe fața, și alea second hand. A dat 300 lei cu montaj cu tot. Banii ăștia îi faci dacă nu fumezi o lună. Ideal e să fie luna octombrie. 😀 Dar nu-i târziu nici dacă o faci acum. Ai tai îți vor mulțumi pentru investiția asta.

Există o soluție și mai ieftină. N-ai bani de cauciucuri, nu scoate mașina la drum iarna. Nu te uita că atunci când pleci de acasă drumul e uscat și e soare. S-ar putea să apară surprize chiar dacă Busu ți-a spus cu mâna pe inimă că azi nu va ninge. 😀

Celor care mai au încă dubii dacă au sau nu nevoie de cauciucuri de iarnă, le recomand să  conducă câțiva km o mașina cu gume de iarnă. Apoi vor face tot posibilul să-si ia și pentru mașina lor. Nu-i așa greu!  

So, care nu ți-ai echipat încă mașina cu anvelope de iarnă și vrei să  circuli cu ea?

(Visited 35 times, 1 visits today)
Copilu

Nu am maşină încă dar personal mi-am cumpărat bocanci 😀
Tata a cumpărat pe amândouă cauciucuri de iarnă. Pe una 4 noi-nouţe, iar pe cealaltă numai 2. Lucru normal că face naveta săptămânal Rm.Sarat-Bucureşti.

RCA Ieftin

“Celor care mai au încă dubii dacă au sau nu nevoie de cauciucuri de iarnă, le recomand să conducă câțiva km o mașina cu gume de iarnă. Apoi vor face tot posibilul să-si ia și pentru mașina lor”. Amin to that! 😉

dojo

La mine merge varianta “if it snows, I’m taking a cab”. Circul foarte rar cu caruta, asa ca, daca da al de sus ninsoare, o las in fata blocului. Am all-season pe ea, dar sincer, oricat de mult sau de putin costa cauciucurile de iarna, este o investitie inutila pentru mine. Plus ca nu am unde sa tin rahaturile alea de cauciucuri, si asa abia avem loc sa ne miscam.

Este clar insa ca pe mine nu ma va vedea nimeni cu masina pe zapada, asta e batuta-n piatra sa zic asa.

nina

@dojo- nici nu m-am gandit la locul in cae trebuiesc pastrate alea vechi. Hmm, chiar e o problema daca n-ai garaj. Oricum, daca nu pleci la drum (mai ales lung) cu masina fara gume de iarna, e foarte bine.

nina

@Gabi- cauciucurile de iarna nu sunt pentru zapada. LA zapada merg lanturile. Sunt pentru circulatia pe sosele cand afara sunt mai putin de 7 grade.
Acestea imbunatatesc semnificativ aderenta si reduc distantele de franare la temperaturi scazute deoarece, spre deosebire de anvelopele de vara, acestea nu isi pierd elasticitatea. Acest lucru le permite sa mentina o tractiune mai buna la temperaturi scazute, precum si in conditii de carosabil umed, zapada, noroi si gheata”. Recomandarea specialistilor este sa se treaca la anvelope de iarna cand temperaturile scad sub 7°C.

coana zoitzica

super bun ultimul raspuns la comentarii. mai mia sa cred ca esti madam boangiu 🙂
mamicule, la fel ca tine, si eu am invatat la scoala sa conduc pe zapada, iar prima masina nu vazuse cauciucuri noi in ultimii 7 ani, dar nu aveam probleme cu ea la munte.
diferenta dintre atunci si acum este ca sunt mult mai multe masini pe strada, infinit mai multi prosti la volan si oamenii mai indiferenti. in cazul in care nu ramai catarata pe un morman de zapada si nu incurci circulatia, slabe sanse sa te ajute cineva. 🙂

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.