Dacă am avut în viața asta săptămâni mai grele decât asta la serviciu, acum am uitat de ele și voi merge mai departe cu amintirea că tocmai am încheiat cea mai grea săptămână. Și nu-i vorba de suferințe sau mai știu eu ce drame reale. E despre greu în sensul de epuizare fizică, de muncă brută făcută cu mintea, cu mâinile, cu ochii, dar mai ales cu sufletul. Și bineînțeles făcută cu gândul să-ți iasă. Și a ieșit. În doar o săptămână. Dacă și în politică ar fi tot atât de ușor (știu că ziceam că a fost greu) și s-ar vedea rezultatele într-o săptămână…dar nu suntem acolo.
Marți am primit convocatorul pentru o nouă ședință de Consiliu Local pe 22.04.2024, la ora 11:00. Am apucat doar să-l tipăresc, ceea ce mereu fac, pentru că-mi iau notițe pe el în timp ce citesc proiectele și cum spunea ieri o deputată ”în viață nimic nu e mai bun ca 2-3 notițe”. Doar că la Sectorul 3 nu-i vorba niciodată de 2-3 notițe. Am agende întregi cu tot felul de date despre miile proietele pe care le-am citit în acești aproape 4 ani. Revenind, am tipărit convocatorul și am citit Ordinea de Zi până la punctul 10. Am simțit real cum mi se albește părul în cap când am înțeles că se vor duce trei contracte mari de 150.000.000 lei către o firmă a primăriei aflată în insolvență, căreia înainte de insolvență i-au trebuit 5 ani să termine o creșă. Și acum vorbim de contracte care nu-i vor afecta doar pe părinții care au copii de vârstă antepreșcolară, vorbim de modernizare infrastructură pietonală pe domeniul public, de servicii de întreținere și amenajare urbană și de amenajarea curților unităților de învățământ. Va fi de vis, vă zic de acum!
Miercuri mi-am făcut curaj și-am început să citesc pe rând, metodic, așa cum fac de obicei, cele 65 de puncte de pe ordinea de zi. Nu v-am zis că-s 65? Vă spun acum.
Din fericire, avem pe OZ un proiect propus de colega noastră Mihaela Văcaru, de modificare a ROF-ului consiliului local prin introducerea unui paragraf care să reglementeze prezentarea de către consilierii locali mandatați de CL în AGA societăților primăriei a unor rapoarte trimestriale privind activitatea societăților (decizii, situație financiară, stadii execuție contracte, diverse riscuri identificate în societăți). Vom vedea dacă și consilierii celorlalte partide vor considera necesar acest demers.
Joi am avut ședința de buget, și deși de-a lungul timpului am mai avut probleme cu sunetul, ca nu ma auzeau colegii, acum nici macar nu m-am putut conecta 100% și de data asta am fost mai mulți cărora ni s-a întâmplat așa. A fost pentru mine un simulacru de ședință, sper ca la ședința mare de mâine să nu mai fie probleme.
Să vă mai zic ce mai avem pe ordinea de zi, așa în mare:
- rectificare de buget – crește bugetul cu 66,5 milioane. Am ajunge la 2,75 miliarde de lei. Execuția de anul trecut a fost puțin sub 2 miliarde. Să vedem cum va fi anul acesta.
- învățământ dual – trei proiecte, pregătire vânzători, mecanici auto și tinichigii auto.
- lucrări de extindere grădinițe – trei proiecte cu finanțare din Programul Regional București-Ilfov.
- prelungiri de durate de execuție la contracte date societăților primăriei acum 1 an – Vorbim de Algorithm Residential și Salubritate si Deszăpezire. E vorba de sălile de sport de la Școlile Leonardo DaVinci, Scoala 199, Școala 92, Școala 112, Liceul Benjamin Franklin și cu voia dumneavoastră, Școala Gimnazială nr. 67, o școală de la noi din cartier unde mi-am pus mâinile în cap la început de mandat când am văzut cum arăta construcția lăsată în paragină. Recunosc, atunci aveam și mai mult păr și mai puține fire albe. Acum sper doar să se termine sălile astea în mandatul acesta.
- actualizări de indicatori tehnico-economici – pentru proiecte de renovări școli cu finanțări din PNNR
- sprijin financiar pentru biserici – de data asta avem 4 biserici ortodoxe și două adventiste. Ca să vă zic și ceva interesant, una dintre bisericile adventiste a primit o finanțare de la PS3 și în 2023 în valoare de 500.000. Contarctul lor total era de 3.748.257 lei. Dupa ce au cheltuit cei 500.000 de anul trecut, acum ne spun ca suma rămasă de executat este de 3.250.938 lei. Deci, nu numai că ei n-au pus niciun șfanț în proietul ăsta, nici măcar nu a scăzut valoarea de execuție cu 500.000 ăia, de-i dădurăm noi. Acum vor mai primi încă 500.000 lei.
- avem de aprobat și costurile medii lunare de întreținere și contribuții lunare de întreținere pentru persoanele care beneficiază de toate felurile de asistență socială în centrele de ingrijire și recuperare, în cluburile pentru seniori și în apartamentele de tip familial.
- ultimele puncte pe OZ sunt din nou două propuneri ale noastre, nu sunt proiecte, sunt solicitări de prezentare Stadiul proiectului Hala Laminor și solicitarea de informare referitoare la achiziții publice și autorizații emise către firmele ce au legătură cu City Managerul Sectorului 3, Challenge Concept și Greenwise Solution. Va fi de interes dacă și vine cineva să ne răspundă solicitărilor.
- Avem desigur și proiectele vechi venite a enșpea oară în CL la vot. Nu le mai enumăr că mă enervez și chiar am avut o zi bună azi.
Ieri am fost la o întâlnire cu multe femei extraordinare din USR. Eram dimineață cu energia la pământ, dar am zis că dacă am promis că merg, mă duc. Avea să-mi pară rău multă vreme dacă n-o făceam, m-am întors de acolo alt om. Nici urmă de oboseală, cu motivație cât dintr-un proiect finalizat, cu capul plin de idei noi și foarte mândră că am putut să dăm și noi exemple bune din munca noastră la sector. A fost o întâlnire organizată de colegele de la Femei în Politică care a adus laolaltă doamne din toată țara care și-au pus ideile la un loc și au împărtășit fiecare din experiența ei. Mi-a plăcut, mă mai duc.
Cam astea sunt noutățile din zona de est. Să începeți o săptămână bună și să o terminați excelent! Și da, încă n-am terminat cu semnăturile. Aici sunt dacă aveți cum să ajutați cu asta.
Mai avem de parcurs 27 de săptămâni. Să fim bine!