Jurnal de consilier local – săptămâna 164

Situația este atât de gravă încât trebuie să încep direct jurnalul spunându-vă că urmează marți o ședință de Consiliu Local cu 24 puncte pe Ordine de Zi inițială, la care se adaugă o suplimentare de încă 13. Numărul proiectelor nu este nici pe departe mare, am avut ședințe cu peste 70. Ceea ce mă îngrijorează este gravitatea schimbărilor din unele proiecte de HCL supuse votului. Ținând cont că, de obicei, aceste proiecte sunt aprobate de PSDNL pe repede înainte, asta e aproape sigur că se va întâmpla și de data asta.

O să le iau pe rând și-o să vă spun câte ceva despre fiecare, pentru că oamenii nu cunosc detalii și privite de la distanță multe nu par a ne impacta personal, dar dacă ne luăm câteva momente să studiem un astfel de proiect ne vin în minte zeci de întrebări la care nu vom primi răspuns prea curând.

Primele două proiecte sunt despre buget, adică aprobat execuție bugetară și din nou o rectificare de buget prin care Direcția de Cultura mai primește  23,6 milioane lei (ceea ce ar fi un lucru bun, dacă nu s-ar duce toate la plata târgului de Craciun și la finanțarea cu 5 milioane lei a Catedralei mântuirii neamului). Cine zicea că doar Firea dă bani la Catedrală când Bucureștiul avea țevile de termoficare ciuruite? Negoiță nu se poate lăsa mai prejos.

Punctul 3 de pe OZ e ceva de groază, societățile primăriei vor primi fiecare câte un consilier local în AGA (adunarea generală a asociaților, în cazul SRL-urilor), care împreună cu câte un reprezentant din societate (care este orice, numai asociat nu e) vor forma de acum AGA si vor lua toate hotărârile legate de societăți, ca să nu mai fie nevoie de CL pentru asta, că e prea mare bătaie de cap. Mie mi se pare asta ilegal, dar vedem ce zic juriștii că ei știu mai bine.

Urmează apoi șapte proiecte care vizează reorganizarea primăriei și a unor direcții ale primăriei (DGASPC, Dir. Salubritate și Evidența Persoanelor) precum și creșteri de salarii pentru personalul de la Direcția de Salubritate, unde cel mai mic salariu din toate grilele, pe cel mai necalificat loc de debutant este net de peste 3000 lei. Ca idee, un șofer de pe o autospecială de gunoi câștigă peste 6000 lei lunar fără sporuri. Cu tot cu sporuri, în funcție de vechime și ore de noapte se duce mult în sus. Și direcția spune că, în continuare, nu găsește angajați serioși.

La punctul 11 se aprobă listele de priorități pentru locuințele sociale care nu există, dar noi facem liste ca să dăm impresia că se va întâmpla vreo minune. Aici, eu tot zic de ani de zile, e greșită legea, acolo trebuie umblat, dar nu e ceva asupra cărora deputații și senatorii si-ar găsi timp să reflecteze.  Sunt ocupați, printre altele, să-și salveze timpanele de urletele scoase de șoșocari prin parlament. Asta votăm, asta avem!

Apoi avem două proiecte de acordat ajutoare la biserici, din care una e fix Catedrala Neamului care va primi direct din buzunarele sectorului 3, 1 milion de euro. Din 2010 catedrala asta înghite bani. Și cu ăștia  5 milioane de lei de la noi nu-și va astâmpăra foamea, dar măcar biserica ar fi putut asigura cu ei masa de Crăciun pentru 50.000 de copii români.

După ce în anul ce aproape se încheie  s-au tăiat terenuri din grădinile blocurilor, și după ce USR a depus în vară un proiect de Regulament de plantare, îngrijire și susținere a dezvoltării durabile a spațiilor verzi din Sectorul 3, avem acum pe ordinea de zi la punctul 15 un Regulament de salubrizare și amenajare a terenurilor virane și amenajarea grădinilor de blocuri. Dacă îl citești pare că totul va fi minunat, vom avea oameni implicați care vor dori să-și amenajeze și îngrijească grădina blocului (ceea ce, să recunoaștem, în unele locuri există și chiar fac o treabă foarte bună acolo unde sunt lăsați s-o facă), și vom avea specialiști la primărie care sa-i ajute și îndrume pe oameni (ceea ce, să fim serioși, nu există). Ce n-am înțeles din regulament e dacă oamenii își vor putea recupera tot spațiul verde înghițit anul ăsta de pavele.

Trec peste șase proiecte ce vizează lucrări de reabilitare la licee și școli plus modificări de indicatori economici la Podul de pe Dâmbovița din Zona Lunca Priporului care-și aproape dublează indicatorii inițiali aprobați în martie anul acesta de la 8,4 la 15 milioane lei și ajungem la cireașa de pe tortul acestei OZ și anume, atribuirea către firma Algorithm Construcții (da, cea cu Hala Laminorul și mai nou și cu Parcul Acvatic din Pantelimon, acea firmă de construcții care pregătește cu ajutorul învățământului dual câțiva elevi să devină, ați ghicit, mecanici auto), atribuirea ziceam, a unui contract de împrejmuire cu gard metalic galvanizat a sectorului 3  45.000 ml de teren. Pentru asta vom cheltui peste 25 milioane de lei. De ce ne trebuie nouă gard de 25 milioane de lei? Ați înțeles acum de ce am trecut repede peste dublarea prețului la proiectul de mai sus? Că există ceva și mai grav, un gard cât două poduri peste Dâmbovița.

Am scris mult, probabil că nimeni nu va ajunge cu cititul aici, dar e foarte pe scurt totul și abia sărim la lista suplimentară a OZ după ce nu băgăm în seamă un plan de reorganizare a unei societăți în insolvență care doar mută bani dintr-un cont în altul și asigură niște sinecuri.

Pe suplimentară avem, cum spuneam, 13 puncte, din care 8 sunt cu modificări de contracte de mandat ale administratorilor de pe la socitățile primăriei și, după caz, proiecte de numiri de oameni în CA-uri sau declanșări de proceduri de selecție pentru poziții în CA-uri.

Alte trei proiecte sunt cu modificări de indicatori economici la două unități de învățământ și la rețeaua de alimentare cu apa și canalizare de pe strada Gura Racului.

Tot aici avem și proiect de modificarea studiului de oportunitate pentru delegarea de gestiune la Parcul Acvatic din Pantelimon, după ce până acum nimeni nu s-a arătat interesat ia în administrare parcul acvatic. Nu insist cu motivele pentru care agenții economici nu l-ar vrea.

Și ultimul, dar nu cel din urmă este proiectul intitulat fix așa: Proiect de hotărâre privind punerea la dispoziția proiectului intitulat “Extinderea sistemului de management integrat al deșeurilor în Sectorul 3 al Municipiului București” , cod SMIS 150359, a terenurilor pentru construcția noilor investiții aferente acestuia. Ați ghicit, e vorba despre containerele îngropate pentru deșeuri. Practic primăria le-a construit întâi și abia apoi pune spațiile la dispoziția proiectului pentru construcție. Bineînțeles că nici măcar acum în al 12-le ceas cum au fost alese terenurile și de ce nu-au venit cu proiectul ăsta în CL înainte de a săpa gropile și a monta în ele 473 de containere din cine știe câte or fi fost cumpărate. Cine le-a plătit, cine le-a montat, cum se vor folosi? 

Poate vom găsi răspunsuri la întrebările acestea, poate nu, până atunci ne auzim marți de la ședință.

Mai avem de parcurs 44 de săptămâni. Să fim bine!

(Visited 9 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.