Jurnal de consilier local – săptămâna 83

Săptămâna asta a avut de toate. De la zile însorite la zile ploioase, de la muncă multă la zile de relaxare, vă zic, a fost ce trebuie, deși se putea și mai bine. Nu știu cum e perioada asta  la joburile voastre, dar la mine e cu multă bătaie de cap și fără rezultate care să merite menționate. Dar hai să vorbim despre consiliu:

Luni – Au revenit în forță ședințele din consiliile de administrație ale școlilor, tocmai s-a încheiat perioada înscrierilor la clasele pregătitoare și suntem pe ultima sută de metru cu încheierea anului școlar și susținerea examenelor pentru  copiii din anii terminali. E forfotă atât printre copii, cât și printre profesori. Sunt convinsă că nici părinții nu-s scutiți de emoții. O simt pe pielea mea că și fetele mele sunt în sesiune. Succes tuturor!

Marți – Am avut ședințe în două comisii din care fac parte, pentru a aviza proiectele pe care le avem pe ordinea de zi (OZ) a ședinței de Consiliu Local de joi. La comisia de protecție socială am am avut de avizat reorganizarea Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului, reorganizare cu ocazia căreia copiii din Centru Pistruiatul au fost mutați în apartamente de tip familial, ceea ce e un mare plus pentru copii. De asemenea, reorganizarea a avut în vedere și crearea unor structuri pentru a putea gestiona mai bine situația refugiaților din Ucraina care se hotărăsc să rămână aici și au nevoie de ajutor pentru început. Ne ajută și UNICEF, bineînțeles, dar și oamenii din direcție se străduiesc să facă o treaba bună. Dacă ar scăpa și de mentalitatea lui ”avem de toate, nu ne trebuie nimic” ar fi și mai bine.

Miercuri – Am avut ședința de buget, unde am primit aceleași răspunsuri sterile și fără o elementară logică, cum v-am mai spus, la Sectorul 3 în același timp avem o stație de sortare care funcționează în baza unei autorizații suspendate, vrem să facem o stație nouă de sortare cu bani europeni, vrem să mutăm stația pe care o avem într-un alt loc pe care nu-l știm, dar ni se propune cumpărarea sau închirierea lui, ambele în același HCL și noi, oamenii, nu colectăm separat decât într-o foarte mică măsură, fracția uscată de deșeuri de cea umedă. A, era să uit, ne trebuie 43 de milioane de lei să mutăm stația asta veche.

Joi – Am participat la prima ședință cu prezență fizică în sala de consiliu din primărie din acest mandat. Am mai fost la început, acum aproape doi ani, două ședințe cu prezență fizică, dar nu în sala de consiliu. Nu pot să spun că a fost o experiență neplăcută, parcă e mai bine să te uiți în ochii colegilor consilieri când îți susții părerea sau când adresezi întrebări, dar e și cumva dureros să vezi de aproape nepăsarea unora dintre ei atunci când se discută probleme care ar trebui să-i facă să reacționeze cumva.

Nu mai reiau tot ce s-a discutat în ședință, vreau doar să explic de ce grupul nostru de consilieri a părăsit ședința la ultimele puncte în care ar fi trebuit să validăm concursurile și numirile pentru administratori în CA-urile de la Administrare Active, Smart City și Algorithm Construcții. Nu am avut nici-o informare cu privire la desfășurarea acestor concursuri (trebuia să fim invitați să asistăm la faza de interviu din cadrul concursurilor), nu am avut puse la dispoziție măcar CV-urile candidaților din faza finală a concursului și bineînțeles că niciunul dintre cei care urmau să fie votați nu a fost prezent în sală, deși îmi aduc foarte bine aminte că în anii trecuți, atunci când mai mergeam să asist la ședințele de CL, candidații erau prezenți în sală și li se puteau pune întrebări și bineînțeles studia CV-ul. Așa că atât noi cât și grupul PNL, cu excepția unui singur membru de la ei, am părăsit ședința și deși cei rămași au avut cvorum să continue, nu au mai avut comisie de validare a rezultatului votului, așa că n-au mai putut continua fără noi.

Vineri – Am primit un nou convocator pentru ședință ordinară săptămâna viitoare. Cu 11 proiecte din care unul modificarea a ROF-ului Consiliului Local pentru a putea fi înlocuită, în lipsă de cvorum comisia de validare, cea care are rolul de a număra și valida rezultatele votului secret. Desigur, asta-i o chestie de procedură pe care vor s-o rezolve rapid, dar avem pe OZ și 9 proiecte care vizează modificarea costurilor medii lunare a diferitelor tipuri de beneficiari ai serviciilor din DGASPC S3. M-am uitat în diagonală pe proiecte, revin săptămâna viitoare cu cifre.

Sâmbătă – Am fost, împreună cu colegii din filiala Sector 3 a USR PLUS, la Bușteni. Aveam nevoie ca de aer de ieșirea asta. Am avut niște săptămâni extrem de grele și voiam să-mi golesc creierul de orice și să ascut doar vocea naturii. Am făcut o drumeție scurtă (care nouă ni s-a părut, în prima fază, lungă) până la Cascada Urlătoare. Am avut parte și de soare și de ploaie, și de drum lin și de urcuș, și de glume dar și de discuții serioase. Nici n-am simțit cum a trecut timpul. Abia aștept următoarea ieșire! Mi-a plăcut mult să petrec timp cu colegii mei și altfel decât vorbind despre problemele din Sectorul 3. Da,  am fost aproape să ne întâlnim cu ursul.

Tot ieri s-a încheiat campania de testare gratuită Papanicolau în Cartierul 23 August, m-am bucurat să primesc mesaje de mulțumire de la doamne care nu făcuseră niciodată în viața lor o astfel de examinare. Sper să avem cât mai multe femei sănătoase care să fie conștiente și pe viitor de importanța îngrijirii sănătății lor.

Duminică – Distracția s-a terminat, ne întoarcem la lucru. Azi sper să am timp să pregătesc ședința de comisie pentru avizarea proiectelor de aprobarea a costurilor cu diferite tipuri de beneficiari, de care vă spuneam mai sus. Da, următoarea ședință tot cu prezență fizică.

Mai avem de parcurs 125 de săptămâni. Să fim bine!

 

(Visited 28 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.