Jurnal de consilier local – săptămâna 20

Știu că luni era iarnă plină, dar azi e din nou duminică și merg prin curte în tricou și soarele e aproape peste tot. Dar indiferent de anotimp, activitatea noastră de consilieri merge mai departe, așa că haideți să vedem ce am făcut săptămâna asta.

Luni: De principiu, la fiecare început de săptămână, liderii de grupuri au stabilită o ședință comună cu primarul, în care se discută viitoare proiecte, stadiul anumitor documente depuse, situații punctuale cu care sectorul se confruntă etc. Întâlnirile acestea nu s-au ținut săptămânal, dar atunci când una din părți o cere, de regulă se țin. Săptămâna asta a avut loc. Am discutat situația apei din parcul IOR, problemele de la Stația de sortare, diverse stadii de proiecte și cum le putem debloca, curățenia de primăvară din sector și altele.

Tot luni, a avut loc încheierea expoziției de la Park Lake care face parte dintr-un proiect mai mare, de constientizarea a impactului violenței domestice în viețile noastre. Tablourile au fost scoase la vânzare, puteți licita pentru ele aici, vor merge la cei care donează sumele cele mai mari. Am donat și eu, fără șanse la câștig. 😀 Partea faină este că tablourile în această perioadă au plecat la parlament unde expoziția continuă. Mulțumim, Anca Dragu!

Marți: USR PLUS împreună cu PNL a depus în urmă cu ceva timp un proiect de HCL privind transparentizarea activităților de investiții în reabilitarea blocurilor de locuințe, a instituțiilor și a unităților de învățământ din sector, pentru că foarte mulți cetățeni sunt interesați de starea lucrărilor și costurile acestora, termene de execuție, garanție și altele.  Am primit răspuns de la direcția de investiții că proiectul este foarte greu de pus în practică și azi am avut o întâlnire cu reprezentanții direcției pentru a înțelege și noi în ce constă greutatea și cum putem face să găsim soluții. A fost o discuție care ne-a mai confirmat niște temeri, dar nu ne speriem de atât, construim.

Miercuri: Am adus, împreună cu colegii, la forma finală proiectul cu transparența discutat ieri și azi m-am ocupat de semnarea și trimiterea lui către aparatul primăriei pentru a obține avizele și a fi introdus în următoarea ședință de Consiliu Local pe ordinea de zi.

Tot miercuri am avut o întâlnire comună a grupurilor USR PLUS și PNL în care vreme de aproape 4 ore s-a discutat situația în care ne găsim cu Stația de sortare a deșeurilor din sector. A fost subiectul săptămânii, dacă stați în Sectorul 3 știți asta deja. Eu cred că suntem trei în problema asta: Stația de sortare, Directia de salubritate și cetățenii. Se apropie momentul în care noi toți va trebui să ne responsabilizăm dacă vrem să intrăm în legalitate.

Joi: Așa cum spuneam mai sus, Stația de sortarea a deșeurilor, construită la o aruncătură de băț de satul Cățelul a fost subiectul săptămânii. Am fost joi cu colegii mei consilieri acolo, pentru a vedea și de la fața locului cum stau lucrurile și aș vrea să vă spun pe scurt povestea:

Pe 8 martie 2021, Garda de mediu a sancționat din nou Stația de sortare, de data asta nu doar cu amenzi, ci prin suspendarea autorizației de mediu și oprirea activității stației pe o perioadă de 6 luni, cu precizarea că dacă activitatea acolo nu intră în legalitate în acest timp, autorizația de mediu va fi revocată.  Știm că trebuie să găsim remedii la aceasta problema. Ilegalitățile, pentru care se tot încasează amenzi și ni se suspendă autorizații, trebuie să înceteze.
Managementul stației a făcut tot felul de acțiuni care au scos stația din legalitate, iar lucrurile nu mai pot continua așa.
O vina mare o are și Directia de salubritate din primărie, care nu are contracte directe cu procesatorii de deșeuri și se bazează doar pe stație, căreia îi duce la grămadă deșeuri amestecate. N-are un plan coerent de colectare a deșeurilor, nu zic selectiv, care-i aproape imposibil de făcut la nivel mare direct, dar măcar separat, pe 3 fracții:
– fracția uscată (ambalaje din carton, maculatura, doze metal, ambalaje de conserve, tuburi de alimente, cutii cosmetice, folie de metal, pet-uri, folie de plastic, pungi și ambalaje de plastic etc) – care sa meargă la stația de sortare, să fie împărțit pe categorii și trimise la reciclare.
– sticlă (care trebuie colectată separat de orice alte deșeuri, pentru că le contaminează foarte ușor pe celelalte)
-fracție umeda, (gunoi menajer) – care să meargă direct la procesatorii de gunoi menajer.
Al treilea jucător care trebuie să se implice în proces suntem noi, cetățenii, care ne-am obișnuit să nu plătim nimic pentru gunoi și va fi foarte greu sa ne dezvățăm de asta, adică să înțelegem că pentru a nu plăti direct (practic gunoiul se plătește cu vârf și îndesat) trebuie sa facem și noi eforturi de a colecta separat deșeurile.
Până când acești 3 responsabili: Stația de sortare, Directia de Salubritate și cetățenii nu vor dori sa facă lucrurile responsabil și legal (legea ne cere deja asta) vom tot arunca vina unii pe alții, vom plăti amenzi și ne vom învârti într-un cerc cu tot cu gunoiul nostru.
Noi, consilierii locali, am convocat conducerea Stației de sortare pentru luni (15.03.2021), exista un termen legal pentru convocare, pentru a ne explica cum au ajuns în situația asta, dacă au vreun plan sa iasă din ea si daca înțeleg ca avem nevoie de un management performant pentru a reuși ca stația să funcționeze legal, management pe care ei nu l-au practicat.
Suntem conștienți că s-a creat o situație neplăcută și vrem să luăm măsuri ca asfel de lucruri să nu se mai repete.
Miercuri seara am aflat din presă că primarul a hotărât, împreună cu Comitetul local pentru situații de urgență al Sectorului 3, că stația poate funcționa fără autorizație. Nu am fost înștiințați oficial de reluarea activității.
Suntem alături de cetățenii care se plâng de această situație, înțelegem nemulțumirile, și noi ca și ei ne dorim funcționarea stației de sortare cu respectarea tuturor prevederilor legale și vom face tot ce ține de noi pentru punerea la punct a unui management de calitate al deșeurilor în Sectorul 3. Vă las mai jos live-ul de la stație.
Vineri: Pentru că la fiecare sfârșit de săptămână trebuie aprobat scenariul în care își desfășoară activitatea unitățile de învățământ în săptămâna următoare, în funcție de incidența noilor cazuri de Covid-19, am participat vineri la ședințe ale consiliilor de administrație ale școlilor, din care fac parte. Ca de fiecare dată, pe ordinea de zi sunt mai multe probleme care necesită discuții și hotărâri: transferuri, concedii, înlocuiri, reorganizări ale programului școala după școală etc.
Sâmbătă: Am avut oportunitatea în grupurile reunite de consilieri USR PLUS și PNL să stăm de vorbă aproape trei ore cu un director de la o firmă de salubritate (nu din sectorul 3), pentru a pune întrebări și a înțelege mai bine cum acționează alții, ce ne cere legea și către ce ne îndreptăm cu miile de tone de gunoi pe care le producem zilnic. Ca fapt divers vă spun că un sector din capitală trimite lunar către fabrica de hârtie de la Zărnești cca. 300 tone de carton din fracția uscată colectată, pentru a fi refolosit. Câteva zeci de copaci, cum ar veni. Depinde și de noi să salvăm păduri întregi prin reciclare.
Duminică: Administrativ acasă. Cum vă spuneam la început, soarele ajută dar nu curăță curtea, nu pune lucrurile la locul lor și nici praful nu-l șterge singur. Și da, am făcut brioșe pentru prima dată anul ăsta. Un răsfăț. Nu mai sunt.
Mai avem de parcurs 188 de săptămâni. Să fim bine!

(Visited 135 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.