Jurnal de consilier local – săptămâna 21

Încep să scriu după una dintre cele mai epuizante săptămâni de lucru. Poate că e și din cauză că obosesc extrem de ușor după boala asta, dar am avut vineri seara un moment de burnout care m-a pus puțin pe gânduri, poate ar trebui să-mi fac un program mai strict dacă vreau să fiu funcțională cu tot ce mi-am propus în următorii 4 ani. Mă rog, 4 ani minus 21 de săptămâni. 🙂

Haideți să vedem cum a fost săptămâna asta pe zile:

Luni – Am avut întâlnire cu membrii Consiliului de Administrație de la Salubritate și deszăpezire Sector 3, firma care are în administrare stația de sortare a deșeurilor din sector, care așa cum vă spuneam săptămâna trecută, a fost închisă pentru nereguli constatate de Garda de Mediu și acum suntem în situația de a găsi alternative pentru tratarea si depozitarea gunoiului din sector. Nici nu știu cum să vă spun că a fost întâlnirea asta. Practic situația e foarte gravă din punctul nostru de vedere, dar în momentul în care i-am auzit pe oamenii din consiliu zicând că a doua zi au șanse să reia legal activitatea în stație, pe mine m-au pierdut. Mă așteptam să vină cu un plan, să spună ceva de genul: am făcut câteva greșeli, dar am învățat din ele și planul nostru pentru viitor e să facem lucrurile legal, să solicitam și Direcției de salubritate niște schimbări, dar n-a fost așa. Mi s-a părut doar că am mai trăit asta și data trecută când le-a fost ridicată autorizația, iar lucrurile de atunci nu s-au schimbat deloc în bine. Am senzația că ne-au ocolit tare de tot specialiștii, nimeni nu gândește mai departe de mâine. Am auzit pe parcursul discuției de 10 ori cel puțin, mâine se rezolvă. În prezent există deschis un concurs pentru poziția de administrator 1 la Salubritate și deszăpezire. Dacă sunteți sau știți un jurist bun care ar vrea să se implice dați-i link-ul asta.

Marți – Am avut două ședințe de consilii în două școli, s-au discutat probleme atât legate de Covid, cât și de tot felul de întâmplări care au loc în școală. Sunt multe și diverse problemele care există, unele se pot rezolva ușor, altele nu. Mi-am făcut un obicei din a nota problemele care sunt dincolo de controlul nostru și de fiecare dată când am ocazia le transmit mai departe către colegii din legislativ. Cu toate astea, sunt multe probleme, nu neapărat legate de școli, care se pot rezolva printr-o punere mai bună în aplicare a legilor. Aici cred că avem noi o problemă, la modul în care interpretăm si aplicăm legile existente.

Miercuri – Am primit convocatorul pentru următoarea ședință de Consiliul Local și de aici am simțit că mi s-au terminat bateriile pe săptămâna asta, sunt din nou pe listă câteva probleme la care nu putem găsi o viziune comună cu primăria, deși v-a trebui să o  identificam și asta repede, pentru că timpul nu stă pe loc. Am citit o parte din documente, sunt 16 proiecte pe Ordinea de zi, am stabilit și convocat ședința  Comisiei de protecție socială.

Joi – Am fost alături de o parte din colegii consilieri locali din sectoare la o întâlnire cu deputați și senatori de București și Ilfov. Consider că aceste întâlniri sunt esențiale pentru noi toți. Am aflat cu ce probleme se confruntă celelalte sectoare, am identificat multe domenii în care am putea avea o abordare comună și am înaintat către senatori și deputați problemele legislative cu care ne-am întâlnit și pe care ar putea să le aducă ei în discuție în alianță și poate vom reuși să le îndreptăm. De asemenea, am aflat la ce lucrează ei și dacă măcar noua lege privind achizițiile publice va fi aprobată în mandatul ăsta, pe noi la sector ne va ajuta mult. Am adus și eu în discuție două probleme pe care le aștept rezolvate, micșorarea venitului pe cap de membru de familie pentru obținerea unei locuințe sociale (acum e salariul mediu pe economie și mi se pare mult, o familie care are venit/membri 3323 lei nu cred că are nevoie să fie susținută de stat pentru obținerea unei locuințe) și urgentarea publicării normelor metodologice la legea 250/2020, Legea privind facilitarea parcărilor pentru biciclete în spațiile publice, dar discuțiile importante s-au purtat pe salubritate și urbanism, evident.

Vineri – ora 9:30 – ședință de consiliu de adm. Școala 195, ora 13:00 ședință de consiliu de adm. Școala Da Vinci. Ora: 17:oo Întâlnire și vizită Hala Laminorul. Avem pe ordinea de zi a ședinței următoare, stabilirea destinației Halei Laminorul, ca urmare a scenariilor primite de la consultantul care a evaluat oportunitatea folosirii halei. E vorba de două scenarii propuse, ori facem primărie, ori facem primărie. Glumesc, dar cam așa e. În oricare din propunerile consultantului, o parte din suprafață ar fi folosită pentru a muta Primăria Sector 3 acolo. Ni se propune să acceptăm scenariul 2, adică să fie relocată acolo primăria cu toate direcțiile și serviciile din subordine, inclusiv Poliția locală și evidența populației. Aveți aici propunerea dacă vreți să vă faceți o idee.

După vizita la Laminorul am avut o întâlnire de 4 ore consilierii USR PLUS PNL + președinții de filiale. Inițial întâlnirea era pe tema: ce facem cu salubritatea, dar nu a putut participa și președintele de la PNL, așa că am luat la rând punctele de pe ordinea de zi și am discutat pe ele. Pe cele mai ușoare ne-am lămurit și am hotărât direcția comună, pe cele mai controversate mai avem de primit răspunsuri…

Sâmbătă- am dormit până la 10. Apoi curățenie, mâncare, mers la cumpărături (da, am luat și vitamine) și apoi studiu pe proiectele de pe ordinea de zi până seara târziu.

Duminică– după ce termin jurnalul acesta de scris, am de gând să văd un film. Ceva cu politică. Apoi vreau să intru în sala de sport prima dată pe anul ăsta. 😀

(Visited 164 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.