Jurnal de consilier local – săptămâna 7

Dacă săptămâna trecută a fost mai lejeră dpdv Consiliu Local, am recuperat tot săptămâna asta, adică a fost de lucru cât pentru două săptămâni.

Luni– unii și-au revenit din șocul de aur al alegerilor, alții au studiat legea 144/1996, adică Legea Locuinței. Pentru că mâine e ședință la una din comisiile din care fac parte, Comisia de repartizare a locuințelor. Bineînțeles că e mai multă hârțogăraie de făcut, decât casele ce sunt de distribuit, dar scăpăm noi și de asta.

Marți – Ideea e că nu-s  case de repartizat care să aștepte chiriașii, ci invers. Și oamenii așteaptă și au speranțe, dar adevărul este că șansa de a se elibera o casă din cele 5 locuințe sociale pe care le are în administrare sectorul este extrem de mică. Pe lângă cele 5, mai sunt 189 de locuințe convenabile, care de asemenea sunt ocupate, dar aici fiind mai multe șansele ca cineva să-și găsească o casă mai bună, să plece în altă localitate sau să uite să-și reînnoiască dosarul sunt mai mari. Din ce am înțeles, au fost până acum ani în care nu s-a eliberat nimic și ani în care 5 locuințe și-au schimbat proprietarul. Azi am fost la comisie, fizic, am văzut la jumătate de față oameni, am discutat despre cum pot fi îmbunătățite punctajele care se acordă celor care solicită o locuință socială sau convenabilă, pentru că toată lumea a fost de acord că trebuie schimbate schemele de acum, care sunt ușor inechitabile.

Spre seară am avut ședința de grup pentru discutarea Ordinii de zi a ședinței viitoare. Dap, joi e din nou Ședință de Consiliu Local, și nu vor fi prea bine primite proiectele de HCL prezentate, în continuare nu există logică în acțiuni, Firma de Ordine și Pază a primăriei ne cere acordul pentru contracte mai mari de 100000 euro in care cumpără saci pe care îi vinde apoi Direcției generale de Salubritate Sector 3.  Firma de pază. În fine. Răspuns final, nu. Primăria are 9 companii, iar multe dintre ele sunt doar intermediari pentru a nu fi nevoiți sa mai treacă achizițiile prin licitații adevărate.

Miercuri – Cartierul 23, Industriilor, Zona Gurilor sunt zone din Sectorul 3. Aici nu există dispensar/policlinică, nu există clubul pensionarilor, nu există un loc unde cetățenii se pot întâlni să discute probleme legate de zonă, nu sunt locuri unde adolescenții cu probleme pot fi consiliați fără a fi complet scoși din zona lor (cartierul) sau unde să se țină un curs de recalificare pentru adulți.  Așa că împreună cu câțiva oameni din aparatul primăriei și un proiectant am fost și am identificat un astfel de loc. Dacă am reuși să facem în mijlocul cartierului un Centru multifuncțional de ajutor comunitar, o zonă în care toată lumea să se simtă confortabil și care să fie de un real folos pentru cetățeni, în care fiecare să se regăsească un pic, ar fi excelent. Mai e mult până acolo, dar e un început.

După amiază am avut ședința de buget, a durat 3 ore, s-au discutat pe rând punctele de pe ordinea de zi, organigrame noi, grile noi de salarii, achiziții noi pentru stația de sortare, modernizarea parcului Pantelimon, rectificări bugetare prezentate după termenul

maxim al rectificărilor, a fost o discuție lungă, am cerut din nou să nu se mai prezinte proiecte care nu sunt documentate suficient, am primit semnale că s-a înțeles mesajul nostru, vom vedea.

Joi – Ziua ședinței. Online cum ne-am obișnuit deja. Ședințele astea sunt publice, puteți chiar intra în ședință prin link dacă doriți să faceți o interpelare la un punct de pe ordinea de zi, sau dacă aveți o altă problemă, care nu a fost pe ordinea de zi, dar la care doriți să aflați un răspuns de la consilieri sau de la aparatul primăriei. Uneori răspunsul se dă pe loc, alteori vine după câteva zile pe email (maxim 30 :D). Trebuie însă să anunțați înainte la primărie că vreți să participați la ședință.

Vineri – au fost discuții în grupurile de suport, în cea mai mare parte legate de salubritate și parcări. Probabil sunteți de acord cu mine, acestea două sunt teme despre care se poate discuta la nesfârșit, puțini sunt specialiști, foarte mulți își dau cu părerea, unii sunt oameni cu experiență, e greu să fii obiectiv când vine vorba de probleme a căror rezolvare, în primul rând nu-i tocmai ușoară și în al doilea rând, problema ne afectează direct. Vă rog, dacă vreți să discutăm despre parcări sau salubritate, lăsați comentarii. Mă gândesc să facem o discuție despre parcări pe o pagină publică pentru a pune în perspectivă această problemă.

Sâmbătă – Ne-am strâns (online) și am pus pe hârtie (virtuală) toate punctele pe care le vedem azi ca fiind ”în lucru” atât în Consiliul Local cât și organizațiile din care facem parte. Un fel de, prioritizarea priorităților.  Un fel de câte am înțeles într-o lună și jumătate și câte mai sunt de înțeles.

Duminică – Îmi doresc un fotoliu de la Moș Crăciun. E normal? Nici măcar n-am un loc în care să-l pun, dar îmi place foste mult și cred că m-ar ajuta mult să-mi mut punctul de lucru în fotoliu. Acum, când trebuie să citesc, să scriu, sa intru într-o ședință, eu mă mut din pat pe canapea sau invers, atunci când sunt acasă. Aș vrea să am și eu fotoliul meu. 🙂

Am făcut bradul, vi-l și arăt, deși mai vreau să iau câteva decorațiuni. Îmi place mult perioada asta din an, nu m-am ocupat încă de cadouri, dar vom avea în curând o vacanță lungă și sper să fie timp de toate.

 

Mai avem de parcurs 201 săptămâni. 

(Visited 79 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.