Thassos II

Abia întoarsă din vacanță, parcă n-aș scrie chiar azi. Parcă aș mai păstra amintirile astea doar pentru mine, dar mi-e frică să nu uit ceva, așa că m-am hotărât să scriu.

Am plecat duminică dimineața din București și când spun dimineață vreau să spun 3,30. Am zis să fie pe răcoare, să fie devreme și să plecăm odată, frate.

Cu toate că la Giurgiu n-am stat mai mult de 15 minute în vamă și la pod (iar mi-am adus aminte că la noi trecerea de pod costă 13 lei și la bugari 2 euro), am ajuns în jurul prânzului la Makaza și am stat două ore la vama dintre Bulgaria și Grecia. Pesemne toată Romnia se hotărâse să plece pe răcoare. Noroc că n-a fost extrem de cald, și noi eram relaxați (doar plecam în vacanță) așa că nu ne-am stresat prea tare că un drum pe care altă dată l-am făcut în 7,5 ore, de data asta a ajuns la 12 ore (bine, am fost trei mașini, 11 oameni și-am oprit de vreo 10 ori pentru diverse chestii, ba o cafea, ba o alimentare, ba o țigare, ba o necesitate…se adună).

Important e că am ajuns cu bine, am găsit rapid vila la care aveam rezervare, House Elena din Kinira și la 16,30 eram deja pe plaja Paradis din Thassos. Am prins în seara aia niște valuri minunate, așa că prima bălăceală din anul ăsta în marea Egee a fost de pomină.

A doua zi ne-am urcat toți în mașină și-am mers la Marble Beach, o plajă despre care auzisem multe, dar nu știam nimic. Fix așa te simți când ajungi acolo, oricât de multe ar încerca prietenii să-ți povestească și să o ridice în slăvi, când ești acolo și vezi minunea aia de plajă rămâi prost. E minunată, cea mai frumoasă plajă văzută de mine vreodată. Bineînțeles că vrăjiți de culoarea apei și de pietricelele de marmură albă, am uitat de soare și-am ajuns acasă prăjiți ca niște creveți uitați în tigaie.

Cine căuta umbra a doua zi la Aliki Beach, o altă plajă aflată în top 5? Noi toți. Adică nu, Sorin era cum nu se poate mai frumos bronzat, deloc stresat și extrem de pus pe filmări acvatice. Și-a cumărat o chestie în care să-și bage telefonul pentru a putea filma sub apă, și-a făcut repede un calcul de buget pentru cazul în care va trebui să-și cumpere alt smartphone și s-a scufundat odată cu plasticul cela. Ghinion! Nu își va lua încă telefon nou. În schimb îi vor trebui alți ochelari, dar asta-i altă poveste.

La Aliki folosești sezlongurile gratis dacă ai de gând să mănânci la terasele celor care le administreză. Noi am încercat caracatiță și fructe de mare și-am lăsat gyros-ul pe ultima zi. A fost singura dată când am ales să stăm pe șezlonguri, în rest ne-am folosit de umbrela noastră și am fost în fiecare zi pe câte două plaje diferite.

Deși inițial am vrut să stăm 5 zile, ne-am prelungit șederea cu încă o noapte și am avut 6 zile de vis pe insula Thassos, un loc plin în proporție de 90% (după părerea mea) de turiști romani, care sper ca în timp să nu strice locul.

Motorina a fost dus/intors 100 euro, taxa de ferry variază între 30- 36 euro pentru 4 persoane (depinde de varsta copiilor, ai noștri au 16 ani) pentru o trecere, iar bugetul pe zi cu tot cu cazare si o masă luată în oraș n-a depășit 120 euro/familie. Vă las pe voi cu poze și eu rămân cu dorința clară de a mă întoarce acolo cât mai curând:

(Visited 403 times, 1 visits today)