Jurnal de consilier local – săptămâna 76

Aș fi vrut să fac jurnalul acesta doar din poze, dar mi-am amintit că luni a fost ședință de buget și marți ședință extraordinară de Consiliu Local.

După ce săptămâna trecută am aprobat depunerea cererilor de finanțare prin PNNR pentru instituții, acum a venit rândul blocurilor, la care din păcate s-a cam pierdut startul. Pentru PNRR blocuri A1. și A.2 s-au epuizat fondurile înainte ca Sectorul 3 să depună cereri de finanțare. Vom încerca să aplicăm în august dacă vor fi atunci sume rămase nealocate. Pe lângă liniile pe care nu mai putem depune acum proiectele, avem și sume prealocate, adică linii în care banii ne așteaptă până în mai, ce e drept, vorbim de mult mai puțini. Dacă pe A.1 aveam pregătite proiectele pentru 30 de blocuri și pe A2 pentru 26 de blocuri, dar nu mai sunt bani în prima alocare, pe A3 (unde banii – 7,3 milioane-  ne sunt deja alocați cu condiția să depunem proiecte eligibile până în mai) avem 13 blocuri.

Prin finanțările acestea se pot face tot felul de lucrări care într-un final să ducă la scăderea cu minim 50% a consumului de energie de toate felurile. Se pot face de la anveloparea termică până la schimbat de becuri, de la refacerea instalațiilor de ventilații, până la sisteme de management energetic integrat pentru clădiri.

Miercuri – am avut timp să punem e hârtie acțiunea din weekendul acesta de la care, acum când scriu jurnalul, tocmai m-am întors. Și pentru că n-am renunțat la ideea de a face postarea aceasta mai mult cu poze, zilele următoare așteptați-vă la ele.

Joi – Am primit convocare pentru ședința ordinară de Consiliu Local pentru miercurea viitoare la ora 11:00. Avem pe ordinea de zi 26 de proiecte, măriri de salarii, bugete, bilanțuri, alocări de contracte, reorganizări. Am stabilit ședințele de comisii și începem să luăm la analizat proiectele.

Vineri – După ce am fost să cumpărăm materialele pentru acțiunea de duminică, am mers prin cartier să lipim afișele și să chemăm vecinii la acțiunea de duminică.

Sâmbătă – Am avut o aniversare în familie și în afară de câteva ore dimineață. restul zilei a fost distracție. Si pentru că această petrecere a coincis cu un meci de baschet important pentru una din finuțele mele, am fost cu ea la meci s-o susținem, deși în secret credeam că e oricum prea mică pentru a putea arunca la coș (clasa a II-a). Nu numai că m-am înșelat, dar am văzut acolo copilași și mai mici decât ea care alergau cu mingea și o aruncau cu multă putere către coș. O sală plină de copii entuziasmați să facă sport a fost mai mult decât suficient pentru a mă umple de speranță și energie pentru viitor.

Duminică – Am sperat din toată inima că ploaia ne va lăsa măcar jumătate de zi să ne desfășurăm în teren și să igienizăm o zonă cât mai mare. Vremea a ținut cu noi doar câteva ore dimineață, am umplut circa 150 de saci cu deșeuri strânse din zona de lângă linia de tren de la Industriilor.  Am lăsat în locurile pe care le-am curățat și mesaje de încurajare, pentru că locurile să rămână curate în continuare și regulile să fie respectate. Le-am explicat oamenilor din zonă că există un serviciu la Direcția de Salubritate care, la cerere, vine și ridică deșeurile mari gratuit, nu e nevoie să le arunce e câmp sau la linia de tren. Vă las chiar aici numerele de telefon la care puteți solicita acest serviciu: 0720.777.511 / 0720.777.512 / 0720.777.513 / 0720.777.514 / 0720.777.515

Și acum hai să vedem  voluntarii la lucru în poze cu care vă tot ameninț de la început. Mulțumim tuturor celor care și-au început duminica cu noi!

Mai avem de parcurs 132  de săptămâni. Să fim bine!

(Visited 41 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.