fără toane

Jurnal de consilier local

Jurnal de consilier local – săptămâna 42

Lucrurile n-au cum să rămână așa! Dacă o vreme am crezut că avem de-a face la primărie cu un om politic cu experiență (bună/rea, e experiență) care își joacă cartea cum știe el mai bine, acum am înțeles că e vorba de cu totul altceva, sunt probleme de altă natură acolo, care trebuie investigate de specialiști.

Luni – Cum vă spuneam și săptămâna trecută, după ce ne-au fost refuzate informări și răspunsuri legate de șantierul clandestin de lângă Biblioteca Națională pe care firmele primăriei executau lucrări, consilierii au convocat o ședință de consiliu local pentru miercuri și au propus un proiect de hotărâre care prevede mai multe măsuri care credem noi că odată respectate, vor duce la o mai bună organizare și implicit cunoaștere a lucrărilor care se desfășoară pe domeniul public și sunt plătite de Primăria Sector 3 direct sau prin firmele sale.

De exemplu, vor trebui să fie publice pe site-ul instituției, date privind: denumirea lucrării, numărul contractului în baza căruia sunt efectuate lucrările, beneficiarul, valoarea, autorizația, executanții lucrării, direcția/serviciul din cadrul PS3 responsabil cu monitorizarea lucrării, fotografii la începerea și la finalizarea lucrării, conform proiectului.
De asemenea, pe teren, fiecare lucrare publică va avea obligatoriu un panou informativ cu toate datele. Vă spun, e simplu, un panou din asta nu e mai mult de 125 lei. Dacă lucrarea e legală, nu există motiv să nu fie panou fizic la lucrare.
Totodată, Robert Negoiță va fi obligat să ceară un control al autorităților statului privind existența și legalitatea procedurilor de desfășurare a lucrărilor publice din Sectorul 3.  În 25 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii, ar trebui publicate pe site toate lucrările în curs și cele programate, iar apoi să le actualizeze săptămânal, iar în 30 de zile va fi activă pe site secțiunea cu aceste informații.
Și mai voiam noi într-un articol al hotărârii să primim răspunsurile la întrebările pe care le tot strigăm de o săptămână.
Marți – Aș vrea să vă reamintesc și să vă rog din nou să va faceți cont și să votați proiectele de la bugetare participativa. Sunt proiecte bune, interesante, unele dintre ele muncite și merită să câștige cele care strâng cele mai multe voturi de la cetățenii Sectorului 3. Da, trebuie să aveți domiciliul în Sectorul 3 și ca să puteți vota trebuie să încărcați și o poza a cărții de identitate în platformă. Succes! Puteți urmări și pagina de facebook a bugetării, aici sunt postări legate de proiecte, vă rog să votați informat și să dați tuturor o șansă prin a trece prin toate proiectele înainte de vot. Dacă aveți întrebări suplimentare le puteți adresa acolo sau direct colegului nostru Eugen Matei care e un fel de guru al bugetării participative.

Miercuri – După o ședință de CL în care noi am întrebat și nimeni n-a răspuns, a făcut Mihaela Văcaru un rezumat pe care ar trebui să îl cunoaștem toți, așa că îl redau exact cum l-a scris ea:

După tragedia cu doi muncitori îngropați de vii la Biblioteca Națională am convocat ședința extraordinară. A durat 3 ore si jumătate pentru o singură hotărâre propusa de noi, consilierii, privind creșterea disciplinei lucrărilor publice ale Primăriei. Pe scurt, ce am aflat.
❓ Nimeni din primărie nu știe, după 10 zile de la accident, ce lucrări s-au efectuat acolo.
❓❓Directoarea de la Salubritate ne-a semnalat in scris ca hotărârea încalcă tehnica legislativă întrucât folosește termenul “lucrări publice” care este foarte larg și trebuie explicat. Am rugat-o să detalieze dânsa ce lucrări a făcut la Esplanada, unde erau depozitate excavațiile de la groapa ucigașă, ca să le includem într-o definiție. I s-au blocat instantaneu laptopul, telefonul si nu a putut să ajungă la alt device, a rămas mută și fără chip timp de 3,5 ore, deși am apelat-o periodic.
‼️Secretarul primăriei, cu puterea tehnicii legislative, s-a luptat din răsputeri, la fiecare articol să eliminăm prevederi. Nu știa insă la ce autoritate a statului se solicită un control pe procedurile interne ale Primăriei, atunci când există suspiciuni că lucrările publice se întâmplă flagrant nelegal de mai mult timp.
⛔ Tot secretarul primăriei ne-a explicat, tot cu tehnica legislativă, plus Codul Administrativ, că nu putem da o hotărâre prin care să îi solicităm primarului, în numele Consiliului Local, informații in legătură cu accidentul pe care să le publice pe site. Că legea este clară, noi putem face interpelare numai în nume propriu, evident fără site, apoi dacă Primarul răspunde in doi peri, cum a făcut în 7 iulie pentru Esplanada, nu există sancțiuni.
🔐 Mecanismul avertizorului de integritate se aplică în Primărie începând cu luna mai anul acesta, există o cutie cu lacăt in care se pot depune sesizări. Cele anonime nu se iau în considerare. Nu s-a depus nici una.

Joi – S-a încheiat săptămâna trecută dezbaterea publică legată de deschiderea curților la școli. Am primit foarte puține sugestii, o sa vedem săptămâna viitoare în ce formă finală trimitem proiectul la aprobat.

Tot joi, câțiva colegi consilieri USR PLUS și PNL au mers pe bulevardul Unirii, lângă Tribunalul București, unde Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a avizat o lucrare ce nu ar trebui să aibă loc. Aceștia cer explicații primarului pentru lucrările care se desfășoară acolo. Aveți aici filmulețul cu colegii mei,  Lucian JudeleAlexandru SavaAugustin Szocs și Constantin Neagu, relatând situația în direct de la fața locului. E vorba de o nouă construcție pe trotuar, fix in fața Tribunalului București, pentru care s-a eliberat o autorizație de amplasare container, iar la fașa locului e cu totul altceva. Oare vom scăpa noi vreodată de genul ăsta de lucrări? Aici ce e și mai special e că autorizația a fost dată unei rude a City Managerului de la Sectorul 3, ca să înțelegeți că în continuare ei se cred stăpânii sectorului.

Vineri – Am avut trei ședințe cu reprezentanți din CA-urile companiilor din primărie. Este extrem de important să poți discuta cu oameni coerenți care pot înțelege ce se întâmplă în firmele astea, din interior. Pregătim HCL-uri, ne dorim să achităm și datoriile pe care le au și ele între ele și mai ales la stat și la angajați. Stați pe recepție, urmează acțiuni concrete în direcțiile acestea.

Sâmbătă – Curățenie! Cu căștile în urechi, ascultând podcasturi despre politica lumii, am șters uși și geamuri, am aspirat și spălat, am curățat o terasă și am umplut două rucsacuri cu haine pentru niște fetițe care sigur se vor bucura de ele. După amiază am încercat să pun în ordine informații despre o societate a primăriei. Am încercat.

Duminică – Azi aș vrea jumătate de zi pentru mine. Încerc să termin o carte pe care am început să o citesc în concediu și mi se pare ceva foarte ciudat să citesc aproape o lună la o carte. E vorba de O femeie lipsită de importanță. Nu-i ca și cum n-ar fi extrem de interesantă Virginia Hall. Azi sper s-o termin! De mâine din nou la treabă.

Mai avem de parcurs 166 de săptămâni. Să fim bine!

(Visited 71 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.