Bugetarea particiativă – prezentare proiecte educație și cultură

Așa cum vă spuneam aici, continuăm azi prezentarea proiectelor propuse pentru a fi implementate  prin  bugetare participativă în Sectorul 3, și vă propun ca pe măsură ce le citiți, să vă stabiliți deja un preferat de la fiecare categorie, pentru că proiectele au nevoie de voturi. Facem ce facem și tot la vot ajungem. Avem așa:

4. Categoria: Educație

4.1. Educație ecologica – În parcul IOR să se facă întâlniri duminica între copii și familii si biologi care sa le explice ce înseamnă ecologizarea spațiului urban, cum se reciclează gunoiul, ce impact au suflătoarele de frunze, cum se poate reduce poluarea fonica și cea din aer, cum pot fi protejate animalele. Oamenii au prea puțină educație ecologică. Ei cred că a lua mașina zilnic către locul de munca nu are impact. Nu știm să colectăm gunoi separat, nu vedem sensul. Nu cunoaștem ce specii de plante și animale ne înconjoară și cum pot fi protejate. Este un tip de educație crucial pentru viitor. Dacă nu formăm cetățeni cu conștiință ecologică, nu va avea cine să apere mediul. (proiectul are acum 2 voturi)

4.2. Proiect pentru creșterea gradului de securitate în școli.  – Creșterea gradului de abandon școlar, absenteismul masiv, posibilitatea de intrarea a alor persoane neautorizate pot reprezenta factori care să influențeze în mod negativ evoluția educațională a elevilor. Prin introducerea acestui sistem se pot reduce riscurile mai sus menționate prin introducerea unui filtru de acest fel la intrarea în unitatea de învățământ, se asigură un grad mai ridicat de siguranță a elevilor, monitorizarea prezenței elevilor în timp real, reducerea riscului de accidentare. De asemenea se restricționează accesului persoanelor neautorizate în curtea și în incinta unității de învățământ.(proiectul are acum 34 voturi)

4.3 Dezvoltarea personală a copilului- șansa unui viitor echilibrat! – Sistemul de învățământ românesc nu pregătește copiii pentru viață, ei nu sunt încurajați să își dezvolte abilitățile și inteligența emoțională și, în general, după terminarea studiilor (chiar și a celor universitare) proaspeții absolvenți se pot integra cu greu în câmpul muncii sau este dificil să își întemeieze o familie, neavând resursele emoționale îndeajuns dezvoltate pentru a se putea integra în noi colectivități, a se putea adapta la noi activități, a avea reziliența necesară vieții de adult. Proiectul propune un program integrat pentru dezvoltarea personală în unități de învățământ (cursuri autorizate MEC pentru cadre didactice, platforma online de Dezvoltare Personala a elevilor, Coaching pentru elevi, etc. Ca și la celelalte proiecte, mai multe date aflați în platforma. (proiectul are acum 10 voturi) Link către bugetare participativă.

4.4. D.A.N.T.E.: Do Activities Non-formally to Teach and Educate –  Pentru că orele se pot desfășura și în aer liber, cu o mai mare eficiență în ceea ce privește transferul de informații și dezvoltarea de competențe, Liceul teoretic Dante Alighieri va amenaja 5 spații dedicate învățării, studiului, petrecerii timpului după orele de curs și realizării de activități non-formale care să crească gradul de atractivitate dar și de înțelegere în cazul unor discipline cu conținuturi de tip STEAM. Aceste 5 spații educaționale sunt: – 2 foișoare educaționale amplasate în fața clădirii principale – 1 spațiu recreativ pentru elevii claselor primare amenajat în zona de acces pentru învățământul primar – 1 colț științific de tip rachetă pentru conținuturi de tip STEAM amplasat între cele 2 foișoare. – 1 colț creativ de tip arbore pentru conținuturi din aria de limbă și comunicare, incluzând și artele, amenajat în zona de acces la sala de sport a instituției, denumit Copacul Învățării. Alături de aceste spații dedicate pentru învățarea non-formală, instituția de învățământ își propune implementarea unui sistem inteligent care să reducă nivelul de consum excesiv al resurselor folosite la buna funcționare a școlii. (proiectul are acum 308 voturi)

4.5. Târgul jucăriilor (Reciclare – Reutilizare) Proiectul propune organizarea de doua ori pe an a unui târg la care copiii să învețe noțiuni de stabilire a prețului, de negociere, de a face schimb de jucării (dacă doresc), să învețe noțiuni de ecologie. La final copiii pot dona jucăriile nevândute unor organizații caritabile.

În contextul actual, în care mare parte din copii petrec mult timp pe jocuri on-line, multe jucării își pierd farmecul și ajung la gropile de gunoi. Copiii nu cunosc valoarea banilor, au de multe ori doar dorința de a primi jucăriile dorite, indiferent de prețul lor. Dupa Crăciun tomberoanele sunt pline de o grămadă de ambalaje care dovedesc numărul mare de cadouri primite de copii. Prin participarea lor activă la târgul de jucării, copiii vor stabili prețul jucăriilor, vor învața să negocieze sau să facă schimb, vor vedea cum este sa muncești pentru niște bani. (proiectul are acum 8 voturi)

4.6. Școala Mea Prinde Culoare – Creșterea performanțelor școlare prin stimularea aptitudinilor și creativității, formarea și dezvoltarea comportamentului liberei exprimări, crearea unui spațiu de exprimare și de exersare a înclinațiilor elevilor, detectarea de noi aptitudini ce duc la creșterea performanțelor școlare. Pentru atingerea obiectivelor proiectului vor fi desfășurate următoarele activități: amenajare curte interioară pe zone specifice de lucru, amenajarea spațiului interior (scara elevilor, scara profesorilor, spațiile dintre etaje), pictură murală urbană pentru îmbunătățirea esteticii gardului școlii ( tema – vitralii). (proiectul are acum 365 voturi)

4.7. Ora de Educație Rutieră – Proiectul a apărut în contextul sumbru în care se află România, și anume acela că țara noastră ocupă locul 1 în topul țărilor UE cu cele mai multe accidente rutiere. În România, în anul 2020, s-au înregistrat 85 de decese/milionul de locuitori, țara noastră fiind singura din Uniunea Europeană care are o rată de mortalitate mai mare de 80 de decese/milionul de locuitori. În cadrul acestui proiect, vom ajunge în 35 școli de stat din Sectorul 3, pentru a susține cursuri de educație rutieră elevilor din ciclul primar. Copiii din ciclul primar traversează o etapă importantă de dezvoltare în care își însușesc pentru prima dată rolul de elev care vine împreună și cu primele responsabilități (efectuarea temelor, învățarea lecțiilor etc.). Din acest motiv este relevant ca la această vârstă, cei mici să primească informații corecte și astfel să învețe și să-și formeze deprinderi care să îi ajute în viitor. De asemenea, în această etapă, ei învață foarte bine prin intermediul jocului, de aceea proiectul nostru vine cu o gamă largă de jocuri care să le dezvolte simțurile, atenția și gândirea. (proiectul are acum 11 voturi)

4.8. Să înverzim din conștiință!  – Proiectul aduce în prim plan educația bazată pe următorii piloni: mediu sănătos, nutriție și mișcare, viață sănătoasă. Elevii vor fi antrenați în acțiuni comunitare, crearea și menținerea unui climat sănătos, curat și plăcut în școală, colectarea și sortarea deșeurilor, adoptarea unui stil de viață sănătos (ex: hrană eco bazată pe agricultură sustenabilă). Proiectul își propune activități variate, cele mai multe fiind desfășurate în afara spațiului mediului formal și orientare spre necesitatea copilului de a se bucura de ceea ce mediul înconjurător îi oferă. De asemenea, având în vedere rolul important al profesorilor, considerăm oportună participarea acestora la un curs de formare, centrat pe educația outdoor, educația pentru mediu și adoptarea unui stil de viață sănătos. Activitățile proiectului vor mobiliza întreaga comunitate a școlii, dar și comunitate locală, vor sensibiliza și facilita transmiterea unor valori, comportamente și atitudini potrivite în contextul unei societăți aflate în tranziție spre neutralitate climatică. (proiectul are acum 33 voturi)

5. Categoria: Cultură

5.1 – Amenajare grădini senzoriale – Văzând că mai multe grădini senzoriale au fost amenajate în decursul ultimilor ani la noi în țară, cel mai recent caz fiind cel amenajat de un ONG pentru CSEI Constanta, m-am gândit să vin cu această propunere, care ar constitui și un mijloc de învățare și de apropiere al tinerilor, copiilor etc. față de lumea senzorială. Natura ne poate învăța multe, dacă suntem dispuși să observam ce se află în jurul nostru. Din punct de vedere educațional și recreativ, astfel de grădini pot reduce considerabil nivelul de stres și pot să ne îmbogățească bagajul emoțional. Considerăm că și persoanele nevăzătoare și copii nevăzători ar fi entuziasmați de un astfel de proiect și i-ar ajuta să cunoască lumea exterioara și din perspectiva senzorială.

(proiectul are acum 4 voturi)

5.2 – Vocea copiilor la radio – Dorim să le variem copiilor opțiunile de dezvoltare individuală și de grup. Cu o echipare corespunzătoare a școlii, un post de radio cu circuit închis va aduce un plus de valoare copiilor care studiază aici, profesorilor, conducerii școlii, părinților, dar și întregii comunități a sectorului. Un post de radio cu circuit închis, pe lângă avantajul asupra comunicării, are, de altfel, și multe alte aspecte pozitive, demne de luat in calcul- incluziune, munca in echipă, încredere în forțele proprii, descoperirea de noi pasiuni etc., aspecte care ne-au făcut să ne oprim atenția asupra realizării acestui proiect. Copiii sunt deschiși la tot ce înseamnă tehnologie, cunoaștere, social media. Aceasta este generația lor, iar noi, ca părinți, cadre didactice, dar si reprezentanți locali, trebuie să găsim resursele pentru a îi ghida și coordona. Radioul școlar, în formula pe care noi o propunem, aduce numeroase avantaje copiilor din școală, atât a celor care vor participa efectiv la realizarea emisiunilor, dar și celor care vor participa sub formă de ascultători. (proiectul are acum 174 voturi)

5.3. – Arta în stradă – Proiectul dorește punerea în operă a unor Opere de arta, cosmetizând astfel punctele de transformare a curentului sau fațade de bloc, dorind să aducă arta în stradă. Proiectul își dorește să promoveze cultura și cu ajutorul artei să îndrume tinerii . Operele ce urmează a fi puse în operă fac parte din următoarele categorii: Istorie, Cultura, Sport, Fabula sau Știri False. Dorește să reunească artiști din UE si sa promoveze schimbul cultural. Proiectul include o opera ce se adresează Jocurilor Olimpice din 2024 de la Paris si a comunităților LGBTQ+. Revitalizarea urbana prin transformarea punctelor de transformare a curentului electric in spații de expoziție prin prezentarea unor picturi murale din materiale eco și naturale care contribuie la purificarea aerului.  (proiectul are acum 25 voturi)

Acestea sunt, pe scurt, proiectele din aceste doua categorii, mai am de prezentat încă 9 proiecte câte 3 din fiecare categorie la digitalizare, sport și Protecția mediului/protecția animalelor/ecologizare. Dar voi nu trebuie să așteptați după mine, mergeți pe site, citiți proiectele și votați la fiecare categorie unul singur. Timpul estimat de mine pentru făcut cont (cu tot cu încărcat documentul care să dovedească legătura cu Sectorul 3), parcurs proiectele și votat, este de maxim 60 de minute. Haideți că merită sectorul ăsta o oră pe an din viața dumneavoastră.  Aici. 

(Visited 29 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.