Jurnal de consilier local- săptămâna 34

Sau să vorbim mai mult despre bugetarea participativă și mai puțin despre vreme. 🙂

Luni – Am fost imediat după serviciu la o prezentare la Hala Laminorul, făcută de un potențial investitor. Ce zicea el acolo suna minunat, doar că până să ajungem acolo mai trebuie băgate multe milioane în aducerea halei la momentul în care investitorul ar fi dispus să bage el bani în transformarea locului într-o atracție pentru București și nu numai. După prezentare (nu am putut rămâne până la sfârșit) am fost să continui activitatea în comisia electorală pentru alegerile interne din filială.

Marți – Am fost la serviciu după o noapte albă și lungă și când am ajuns acasă am capitulat. Am vrut să dorm două ore de la 17 la 19 ca să mă odihnesc puțin și să mai lucrez ceva după. Nu a mai fost cazul, m-am trezit a doua zi gata să merg din nou la serviciu. Dar măcar eram odihnită.

Miercuri și joi – profit de faptul că nu au fost decât niște activități administrative legate de relația cu primăria și o să vorbesc acum despre bugetarea participativă (da, din nou) pentru că trebuie să aplicați, trebuie să profitați de momentul acesta când proiectul vostru pentru comunitate, proiect care poate ajunge până la 500.000 lei cu TVA, poate fi implementat de către primărie. Mai aveți 24 de zile în care puteți depune proiecte.

Și o să scriu aici pas cu pas cum se procedează:

I. Sigur aveți o idee despre cum ar putea merge lucrurile mai bine în jur. Să zicem că după pandemie vă doriți neapărat ca formațiile amatoare tinere de muzică rock din sector (e un exemplu, nu dați cu pietre, știu câțiva tineri care ar aprecia extrem de mult un loc formal în care să se desfășoare) să aibă parte de un festival dedicat lor vreme de de trei zile, cu intrare liberă. Deci aveți ideea. Aveți grijă să nu fie o idee pe care deja primăria are în plan să o implementeze.

II. Cum poți să depui și să promovezi proiectul:

Pasul 1: Fă-ți un cont – apasă aici. Intră în cont și completează formularul, confirmă e-mailul declarat accesând linkul pe care îl primești la adresa furnizată si apoi intră în contul nou-creat. Ai nevoie de cont chiar dacă nu ai de gând să depui un proiect. Va trebui să poți vota proiectele depuse de ceilalți, așa că fă-ți cont. Se va putea vota un singur proiect de la fiecare categorie.

PAsul 2: Citește neapărat regulamentul. Tot. Aici ai să înțelegi care-i treaba cu categoriile. Și dacă nu și se pare foarte clar pe platformă regulamentul, mergi direct la HCL 90 din 27.05.2021 și citește-l acolo.

Pasul 3: Încarcă documente ce îți atestă rolul – Intră în Contul meu, atașează orice document care să ne confirme faptul că locuiești, lucrezi sau studiezi pe raza sectorului (copie a cărții de identitate, adeverință din partea angajatorului sau a unității de învățământ – dacă ești persoană fizică, sau, dacă reprezinți o asociație, fundație sau persoană juridică, certificatul de înregistrare sau alt document ce îți atestă amplasarea în aria sectorului)

Pasul 4: Așteaptă – ți se va confirma calitatea de Deponent în cel mai scurt timp și cei fi anunțat prin e-mail.

Pasul 5: Depune proiectul – autentifică-te, intră în pagina Depune proiect și completează formularul conform indicațiilor din pagină. Dacă nu te descurci  prin intermediul platformei poți apela la ajutorul reprezentanților Primăriei, la sediul din Calea Dudeşti nr. 191 (sediul principal al Primăriei Sectorului 3) , în fiecare zi lucrătoare, de luni până vineri, între orele 13.00-16.30

Pasul 6.  Convinge mai multe persoane să îmi voteze proiectul? Distribuie conținutul proiectului tău în social media; noi îți punem la dispoziție instrumente pentru distribuirea conținutului pe Facebook însă tu poți opta pentru distribuirea manuala a informațiilor și pe alte platforme. Anunță-ți prietenii și familia; ajută-i să-și facă un cont și încurajează-i să îți susțină inițiativa în categoria aleasă. Nu uitați să votați câte un proiect pe care îl considerați prioritar și din celelalte categorii. Captează atenția utilizatorilor platformei printr-o descriere completă, succintă, clară și transparentă a inițiativei tale. Adaugă o poză sugestivă, exprimă nevoia astfel încât majoritatea să se poată identifica cu ea și propune soluții concrete pentru implementarea eficientă a ideii tale.

Pasul 7. Dacă ai câștigat, proiectul tău va fi implementat.  Aparatul de specialitate al primăriei se va ocupa de asta. Dar, hei, proiectul se va executa datorită ție. 🙂

Vineri – am primit o nouă convocare pentru ședință ordinară de CL joia viitoare. Deci urmează o săptămână noua plină de proiecte, ședințe, dezbateri si hotărâri. Avem pe ordinea de zi și reducerea numărului de membri în CA-urile societăților primăriei și modificarea contractelor de mandat, dar și bugete de societăți și Grădinița de vară, unde trebuie să mă lămuresc de ce programul se vrea făcut în doar 4 grădinițe, dacă a fost luat sau nu în calcul în bugetul inițial și dacă nu, de unde luăm banii acum.

Sâmbătă – ieri am început să citesc proiecte și să mă gândesc la ședința de comisie pe care aș vrea să o stabilesc miercuri. Și am văzut  Depășirea limitelor – baza științifică pentru documentarul Planeta Noastră, pe care trebuie să îl vadă toți copiii pentru că la adulți eu nu mai am cine știe ce așteptări în ceea ce privește viitorul planetei.

Duminică – pentru că mâine ne întâlnim iar cu primarul și trebuie să luăm o decizie în ceea ce privește parcul Pantelimon, Directia de Salubritate și Hala Laminor, azi mai trebuie să trec prin ceva documentație. Dacă s-ar opri și ploaia poate aș fi poate mai productivă.

Mai avem de parcurs 174 de săptămâni. Să fim bine!

(Visited 57 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.