Jurnal de consilier local – săptămâna 28

Am început săptămâna cu o zi liberă, așa că mă gândesc că o să am mai puțin de scris. Aș vrea să spun că m-am odihnit în acea zi, nu știu dacă chiar am contorizat ore de odihnă, dar cert e că n-am deschis laptopul, ceea ce e aproape ceva de neconceput. Acestea fiind spuse, începem cu:

Marți – direct în probleme. O societate a primăriei a rămas fără consiliu de administrație așa că am avut o ședință cu primarul în care ne-am pus de acord că trebuie găsită urgent o soluție și, după ce vechiul consiliu a plecat fără a-și delega vreo atribuție personalului de execuție din firmă, am stabilit ca soluție de avarie, până găsim un înlocuitor interimar pentru CA și până se desfășoară procedura de selecție pentru un nou CA să îi dăm directorului executiv al firmei, până la 31 mai, posibilitatea de a semna acte de strictă necesitate în societate. Tot în întâlnirea asta am avut și o discuție despre stadiul proiectelor cu baze de date și diverse aplicații simple pe care le-am solicitat primăriei pentru un flux de lucru mai bun. Am primit răspuns: sunt în lucru. 🙂 Bine, ni s-a promis că săptămâna viitoare vom avea o primă variantă de evaluat. 

Tot marti am avut consiliu de administrație la Școala 195 și am stabilit cu personalul primăriei programul discuțiilor cu direcțiile pe tema BUGET. 

Seara am avut curs, mai am vreo 5 sesiuni de parcurs și apoi voi fi ceva artist în negociere și conducere. :))

Miercuri – și-am început. La 12 ședința extraordinară de CL pentru a aproba administratorul interimar la SC Ordine și Protecție SRL. Tot în această ședință am aprobat reducerea numărului de membri în Consiliul de Administrație, de la 7 la 3 și declanșarea procedurii de selecție a noilor administratori. 

După amiază au început discuțiile pe buget. Am zis că începe ușor cu Direcțiile de Comunicare și de Cultură și terminăm cu Direcția generală de salubritate. A fost greu de la început. Comunicarea are ca strategie să ajungă la ”mai bine de jumătate” din populația sectorului, orice o însemna asta în termeni strategici. Și nu are niciun raport (sau nu poate să-l prezinte) al campaniilor desfășurate în anii precedenți. Spun asta pentru că l-am solicitat de câteva luni bune și mi se tot spune că, ați ghicit, ”se lucrează la el”. Bineînțeles că discuțiile cu direcția de salubritate ne-au dus la marginea prăpastiei. Oamenii sunt învățați să bugeteze sume, că văd ei apoi dacă le trebuie sau nu. Fără fundamentări serioase. Eu înțeleg partea cu bugetare suplimentară pentru cheltuieli neprevăzute, bugetul are linii dedicate pentru așa ceva, dar la noi nevoile se află pe parcurs așa că punem bani acolo, să fie. Și nu e vorba doar de Direcția de salubritate, peste tot e așa. Suntem aproape în scenariul în care estimează cheltuieli nu există experiența trecutului.

Joi – Din nou discuții pe buget, de data asta cu alte trei direcții din primărie. 6 milioane lei pentru cazare și transport pentru angajați (în afara taxei pentru cursuri pe care angajații trebuie să le facă anual) și doar 4 milioane investiții la Direcția de asistență socială. 

Tot joi am început lucrul pe HCL-ul pentru deschiderea curților școlilor și liceelor din sector, pornind de la regulamentul de la Sector 6, comparând cu cel de la Sectorul 2 și ținând cont și de realitatea din teren. Cei din Sectorul 6 le-au deschis pentru toată lumea, adulți și copii deopotrivă, iar în Sectorul 2 sunt mai multe restricții, adulții peste 18 ani pot intra doar ca însoțitori pentru copii și nu pot participa la activități. Vom vedea modul în care va fi adoptat la noi, dacă aveți idei, acum ar fi momentul să le spuneți. 

Vineri – A fost haos la lucru. Când vinerea e zi de export, mereu vrem să trimitem mai mult decât putem noi produce. Plus noile modele care de fiecare dată sunt gata fix înainte de a pune banda adezivă pe cutii. Dar am avut liber de la discuțiile pe buget, așa că am avut timp aproape două ore să mă pregătesc pentru ședința reunită a Biroului USR PLUS Sector 3, unde sunt un fel de membru onorific sau ceva. Au fost câteva puncte organizatorice de discutat, acum că suntem un singur partid, sunt multe de pus la punct, dar am aflat și lucruri foarte interesante despre campania de vaccinare și faptul că vom avea centre în sector unde se va putea merge direct, iar noi ne vom implica cumva în asta.

Sâmbătă – Apropo de vaccinare, azi am avut rapelul. La fel ca la primul vaccin, a fost civilizat, abia dacă am simțit înțepătura și nici urmă de efect secundar. Apoi am plecat la ai mei spre Brăila, avem deja tradiție ca prima săptămână după Paște să mergem la părinți. Facem asta de ani de zile și mergem duminica la mormintele bunicilor și străbunicilor noștri.

Duminică – Dimineața o petrecem la țară, și după prânz ne întoarcem acasă, în sector. Pe drumul spre casă sper să mă pot delecta cu niște cifre. Din buget. Și să conturez niște indicatori de comunicare cu comisia/consultantul/conducerile societăților. Urmează o altă săptămână plină, dar am bateriile încărcate. 🙂

Mai avem de parcurs 180 de săptămâni. Să fim bine!

(n-am poză pentru că nu e netul suficient de performant să vă pot arăta liliacul alb din curtea de la țară)

(Visited 93 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.