Jurnalul consilierului local – săptămâna 17

Săptămâna asta nu vă voi povesti nimic din ce am făcut (practic, dacă ați citit măcar două din jurnalele anterioare v-ați cam dat seama cum se  duce timpul pentru un consilier local), vă voi prezenta, în schimb, pe larg, ordinea de zi de la ședința ordinară de CL pe care o vom avea marți 23.02.2021. Sunt 34 de puncte pe ordinea de zi, haideți să le vedem, unele vor avea și comentarii din partea mea, vă invit să discutăm și despre cele care vă interesează pe voi:

Întotdeauna, primul punct pe ordinea de zi a unei ședințe de CL este aprobarea procesului verbal din ședința precedentă, așa că pornim de la 2:

🔹2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Consolidare, modificări interioare-exterioare,extindere pe parter, supraetajare imobil existent cu 4 niveluri, schimbare de funcțiune din locuință în hostel, RHpropus = S+P+2E-3/4Eretrase, pe un teren situat în Strada Morilor nr. 21, Sector 3” – link proiect – http://bit.do/pct-2-OZ-23-02-2021
🔸3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Imobil locuință unifamilială cu RHpropus = Sparțial+P+1E și anexă (P) pe un teren situat în Strada Cazangiilor nr. 51, Sector 3” link proiect – http://bit.do/punctul_3_din_23-02-2021
🔹4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Imobil locuință unifamilială cu RHpropus = D+P+1E, pe un teren situat în Strada Chiciurei nr. 15, lot 1 (provizoriu nr. 15), Sector 3” link proiect – http://bit.do/punctul_4_din_23-02-2021
🔸5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Imobil locuințe colective și servicii cu Rhpropus = 2S+Pcu supantă+3E-4/10Eretrase+Etehnic și corp pentru parcaje auto cu RHpropus = P+1E, pe un teren situat în Strada Matei Basarab nr. 91A, lot 2, Sector 3” Link proiect – http://bit.do/punctul_5_din_23-02-2021
🔹6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Ansamblu cu funcțiuni mixte – locuire, birouri, comerț și servicii, cu RHpropus = P+4E/P+10E+11D și centru comercial cu RHpropus = Pînalt+1E, pe un teren situat în Șoseaua Gării Cățelu nr. 96, Sector 3” Link proiect – http://bit.do/punctul_6_din_23-02-2021
🔸7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Ansamblu rezidențial compus din 8 imobile cu funcțiunea de locuințe colective, cu RHpropus = P+11E și parcare supraetajată cu RHpropus = D+P+8E+Tcirculabilă, pe un teren situat în Strada Victor Brauner nr. 40L (fost Bulevardul Theodor Pallady nr. 309, Strada Victor Brauner nr. 40C-40J și 40L, 40M, lot 1), Sector 3” Link proiect – http://bit.do/punctul_7_din_23-02-2021
  • Până aici avem 6 proiecte de HCL-uri (Hotărâre de Consiliu Local) pentru aprobarea diferitelor tipuri de construcții pentru care proprietarii terenurilor solicită autorizație. Colegii noștri din comisia de urbanism, împreună cu specialiști analizează fiecare cerere în parte și acordă în comisie un vot favorabil sau nefavorabil pentru ele.  
🔹8. Proiect de hotărâre privind încheierea Contractului de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual între Compania Municipală Termoenergetica București S.A., Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny” și Sectorul 3 al Municipiului București Link proiect – http://bit.do/punctul_8_din_23-02-2021
🔸9. Proiect de hotărâre privind încheierea Contractului de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual între Societatea de Transport București STB S.A, Liceul Tehnologic ,,Theodor Pallady” și Sectorul 3 al Municipiului București Link proiect – http://bit.do/punctul_9_din_23-02-2021
🔹10. Proiect de hotărâre privind încheierea Contractului de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual între operatorul economic România Hypermarche S.A., Liceul Tehnologic ,,Elie Radu” și Sectorul 3 al Municipiului București Link proiect –http://bit.do/punctul_10_din_23-02-2021
🔹12. Proiect de hotărâre privind încheierea Contractului de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual între operatorii economici Distrigaz Sud Rețele SRL , Engie Servicii SRL, Colegiul Tehnic ,,Mihai Bravu” și Sectorul 3 al Municipiului București Link proiect – http://bit.do/punctul_12_din_23-02-2021
  • Acum avem 5 proiecte de HCL care solicită aprobarea încheierii contractelor cu agenții economici care își doresc să sprijine învățământul dual din sector (un fel de clase de școală profesională, pentru cei mai vechi dintre noi). După cum puteți vedea, sunt câteva societăți economice mari care au nevoie de forță de muncă calificată. Unii dintre ei au mai avut și până acum contracte de genul ăsta cu liceele din sector, altele sunt la început acum, mi-aș dori să avem mulți copii care să meargă la aceste clase, este o cale pentru cei care nu vor să meargă la facultate, dar vor să aibă o meserie (unele dintre ele chiar foarte bine plătite), iar pe durata studiilor (3 ani) să aibă susținerea lunară atât din partea statului (pregătire teoretică și bursă), cât și din partea agentului economic (pregătire practică, bursă, echipamente, abonamente de transport, masă de prânz și uneori chiar cazare). Le doresc mult succes elevilor care se vor îndrepta către aceste clase, avem nevoie mare de forță de muncă calificată!
🔸13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Listei actualizate de priorități, precum și a Listei de repartizare a locuințelor ANL Link proiect – http://bit.do/punctul_13_din_23-02-2021
  • Se supune aprobării lista cu persoanele care au depus dosare pentru a obține o repartiție într-o locuință ANL  (în fiecare an, în februarie se aproba această listă, deoarece persoanele care au dosare depuse pentru a primi o astfel de locuință, le reînnoiesc anual). Pe primele locuri în aceste liste se află tineri care au fost crescuți în sistemul de stat, orfelinate și mai nou locuințe și centre sociale. Din fericire, aprobăm acum și repartizarea către primii trei clasați a trei locuințe ANL, care s-au eliberat pentru că foștii chiriași și-au cumpărat apartamente și le-au eliberat pe cele ANL. În prezent în sector mai sunt 71 apartamente ANL cu chiriași. 
🔹14. Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 3 nr. 14/26.02.2009 referitoare la „Programul anual de acţiuni pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe – condominii din Sectorul 3”, cu modificările şi completările ulterioare Link proiect – http://bit.do/punctul_14_din_23-02-2021
🔸15. Proiect de hotărâre privind actualizarea Anexei nr. 3 la referitoare la indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții privind “Lucrări capitale de creșterea eficienței energetice și modernizare – Școala Gimnazială nr. 95”, aprobată prin HCLS3 nr. 236/18.06.2018, cu modificările ulterioare Link proiect – http://bit.do/punctul_15_din_23-02-2021
🔹16. Proiect de hotărâre privind actualizarea Anexei referitoare la indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Lucrări de creșterea eficienței energetice și modernizare Corp C4 – Creșa ,,Greierașul”- str. Marin Pazon nr. 2B, Sector 3, București, aprobată prin HCLS3 nr. 340/25.06.2019, cu modificările ulterioare Link proiect – http://bit.do/punctul_16_din_23-02-2021
  • În fiecare ședință avem câteva astfel de actualizări de indicatori-economici, uneori e ceva ce necesita proiectele, alteori sunt actualizări datorate situației din teren (se renunță la unele lucrări sau se adaugă altele noi). Desigur, ne-ar plăcea să nu fie nevoie de ele, să știm cu precizie de la început ce avem de făcut și ce costuri implică asta, dar deocamdată nu suntem acolo.
🔸17. Proiect de hotărâre privind atribuirea către societatea Algorithm Residential S3 SRL, a Contractului ce are ca obiect „Construire pasaj suprateran pentru fluidizarea traficului auto – zona Cățelu” Link proiect – http://bit.do/punctul_17_din_23-02-2021
  • Acesta este un proiect pe care primarul Robert Negoiță il vrea făcut în regie proprie, adică cu firma primaăriei Algorithm Residențial S3. Aici discuția e mai lungă și nu ne vom înțelege ușor. E nevoie de pod? Noi, cetățenii, zicem da, primarul zice da, specialiștii ce spun? Primăria București ce spune? CFR ce spune? Cine trebuie să plătească pentru podul ăsta, doar Sectorul 3? De ce îl facem cu firma primăriei și nu dăm de lucru firmelor de construcții care au experiență și care ne pot oferi și garanția unei lucrări bine făcute? Dacă Algorithm nu face ceva bine, cine răspunde și cine plătește? Tot noi, cetățenii din Sectorul 3, nu, că e firma noastră? 
🔹18. Proiect de hotărâre privind atribuirea către societatea OPS 3 – Ordine și Protecție S3 SRL a contractului ce are ca obiect ,,Achiziționarea necesarului de unelte și materiale în vederea efectuării de lucrări pe raza Sectorului 3” Link proiect – http://bit.do/punctul_18_din_23-02-2021
  •  Din păcate, direcțiile primăriei sunt obligate de un HCL vechi, să ceară inițial oferte firmelor primăriei. Dacă printr-o minune (foarte rar se întâmplă) nicio firmă a primăriei nu trimite oferta, direcția trebuie să le solicite negație (adică ii sună și îi roagă să răspundă negativ/pozitiv) și abia după ce are negație de la toate se poate duce cu achiziția în SEAP. Vom încerca să schimbăm asta, nu se poate ca Pază și Ordine (una din cele 9 firme ale primăriei) să vândă nisip, ciment, vopsea și mașini de găurit asfalt. 
🔸19. Proiect de hotărâre privind atribuirea către societatea INTERNET ȘI TEHNOLOGIE S3 SRL a contractului ce are ca obiect “ACORD CADRU – Servicii de asistență informatică, instruire, intervenție, dezvoltare funcționalități, administrare sistem informatic, suport producător GIS și furnizare de monitoare și stații de lucru “ Link proiect – http://bit.do/punctul_19_din_23-02-2021
  • Asta este un contract tot cu o societate a primăriei, Internet si tehnologie este firma care a implementat sistemul informatic de gestionare a parcărilor (GIS) și care vrea să dezvolte în continuare platforma, integrând și alte funcționalități de care avem nevoie în sector. Urmărim cu interes. 🙂
🔹20. Proiect de hotărâre privind atribuirea către societatea SMART CITY INVEST S3 SRL. a contractului ce are ca obiect “Achiziționarea de servicii de trasare/retrasare parcari și montare prefabricate pe raza Sectorului 3” Link proiect – http://bit.do/punctul_20_din_23-02-2021
  • La fel ca punctul 18. Când auzi Smart City, te gândești că e vorba de o firmă ce creează și coordonează implementarea strategiilor cu ajutorul cărora vom ajunge, într-adevăr, un mini-smart city. Dar nu, contractul este pentru trasare/ retrasare parcări și montare prefabricate. 
🔸21. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârea Consiliului Local Sector 3 nr.291/13.12.2012 referitoare la mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Sectorul 3 al Municipiului București pentru asigurarea contribuției proprii a asociației de proprietari aferentă fiecărui bloc de locuințe inclus în Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. – „Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere”, Domeniul Major de intervenţie 1.2. – „Sprijinirea investițiilor în eficienta energetică a blocurilor de locuințe” Link proiect – http://bit.do/punctul_21_din_23-02-2021
  • Aici chiar sunt curioasă de părere au cei care vor fi afectați de această măsură. E vorba de amânarea cu 5 ani (până în mandatul următorului primar) a plăților ce revin locatarilor din blocurile reabilitate termic, plăți pentru care oamenii au beneficiat deja de 5 ani de grație și ar urma să plătească acum în rate, vreme de 5 ani, partea lor de obligație. Încă nu știm dacă amânarea asta presupune obținerea unui acord sau modificarea contractelor cu finanțatorul european/autoritatea de management?  Oamenii ce spun? sunt de acord să plătească ratele astea atunci când aproape vor fi nevoiți să-și schimbe deja termopanele? După 15 ani nu-mi spuneți că vor fi ca noi. E ca și cum îmi iau mașină nouă cu 20% din valoarea ei, primesc 10 ani perioadă de grație, și când încep să-mi cadă din piese, îmi vine și scadența la plată.  Nu știm, desigur, nici măcar orientativ, cam cât ar fi această rată lunară, pentru că da, una e să fie 50 lei și alta e să fie 500. Voi ce spuneți?
🔹22. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Procedurii privind modalitatea de comunicare prin mijloace electronice prin intermediul platformei de contact între Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 3 și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, aprobată prin HCLS 3 nr. 38/26.02.2020 Link proiect – http://bit.do/punctul_22_din_23-02-2021
  • Aici e de bine, se va putea face și la noi, identificarea vizuală a persoanei în relația pe care aceasta o are cu Direcția de Taxe și Impozite Locale. Vom putea face mai mai multe operațiuni online. 
🔸23. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de acțiuni si lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă realizate de una dintre persoanele majore apte de muncă din familia beneficiară de ajutor social conform prevederilor Legii nr. 416/2001 și părinții copiilor pentru care s-a dispus o măsură de protecție specială conform prevederilor Legii nr. 272/2004, pentru anul 2021 Link proiect – http://bit.do/punctul_23_din_23-02-2021
  • Pentru sumele acordate ca ajutor social (conform legii 416/2001, privind venitul minim garantat) una dintre persoanele majore apte de munca, din familia beneficiară de ajutor social, are obligația de a presta lunar acțiuni sau lucrări de interes local. Planul lunar îl face DGASPC si locurile unde sunt trimiși sa presteze orele oamenii care au obligația sa faca asta, sunt Centrele și cluburile din subordinea DGASPC și unitățile școlare din sector. Genul de activități desfășurate: salubrizare alei si spații verzi, mici reparații, deszăpezire, plantare arbuști si flori, săpat grădinile interioare ale acestor instituții.
🔹24. Proiect de hotărâre privind completarea anexei la H.C.L.S.3 nr. 489/12.10.2017 privind obiectivele de interes local a căror supraveghere şi pază sunt asigurate de personalul Poliţiei Locale Link proiect – http://bit.do/punctul_24_din_23-02-2021
🔸25. Proiect de hotărâre privind aprobarea Listei unităților de învățământ preuniversitar aflate pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 3 al Municipiului București a căror supraveghere și pază este asigurată de personalul poliţiei locale Link proiect – http://bit.do/punctul_25_din_23-02-2021
  • Acestea sunt două proiecte de HCL prin care se stabilesc instituțiile și unitățile de învățământ în care Poliția Locală asigură paza. 
🔹26. Proiect de hotărâre privind îndreptarea erorii materiale din cuprinsul HCLS 3 nr.689/28.12.2017 referitoare la numirea membrilor Consiliului de Administrație al societății Administrare Active Sector 3 SRL Link proiect – http://bit.do/punctul_26_din_23-02-2021
🔸27. Proiect de hotărâre privind îndreptarea erorii materiale din cuprinsul Anexei la HCLS 3 nr. 690/28.12.2017 referitoare la numirea membrilor societății Algorithm Residential S3 SRL Link proiect – http://bit.do/punctul_27_din_23-02-2021
🔹28. Proiect de hotărâre privind încetarea mandatului membrului Administrator 1 în Consiliul de Administrație al societății SD3- Salubritate și Deszăpezire S3 SRL și declanșarea procedurii de selecție pentru ocuparea postului vacant Link proiect – http://bit.do/punctul_28_din_23-02-2021
🔸29. Proiect de hotărâre privind reluarea procedurii de selecție pentru postul vacant – Administrator 4 – în Consiliul de Administraţie al societăţii Internet și Tehnologie S3 SRL Link proiect – http://bit.do/punctul_29_din_23-02-2021
  • Aici se cere îndreptarea unor erori materiale privind data la care încetează mandatele unei părți din Consiliile de Administrație unor societăți ale primăriei, încetarea unor alte mandate si începerea procedurilor pentru ocuparea posturilor vacante în aceste consilii. În ceea ce privește această ultimă parte, ținând cont că o societate poate avea un Consiliu de Administrație format din 3-7 membri, în unele cazuri urcând până la 9 membri, și având în vedere faptul că până acum aceste posturi au fost niște sinecuri, excelent plătite, oferite oamenilor de casă, intenționăm ca până hotărâm ce facem cu societățile primăriei, să reducem pe cât posibil la minim numărul membrilor în CA ale acestor firme. 
🔹30. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat președintelui Consiliului de Administrație al societății AS 3 Administrare Străzi S 3 SRL în vederea încheierii unui contract cadru pentru lucrări de proiectare, realizare, achiziție și montare butaforii în cadrul proiectului de investiții „Amenajare parc tematic în parcul Pantelimon” cu societățile Art Deco Exim SRL, Sfera Dekor SRL, SMM Invest Co SRL și Justin’s Design SRL Link proiect – http://bit.do/punctul_30_din_23-02-2021
  • Aici e vorba de butaforiile din parcul Pantelimon care urmează să încadreze cele 26 de echipamente tip parc de distracție (vechi de 10 ani și pe care primăria a plătit acum doi ani 1,9 milioane de euro, după ce câțiva ani stătuseră nefolosite în aer liber) pe care primarul le vrea montate pe toată suprafața parcului. Pentru cei care credeau (ca și mine) că scăpăm de mizeria din parc după ce terminăm parcul acvatic, unde de la clădiri provizorii am ajuns la bloc cu 3-4  etaje, acum vă spun că ni se cere acceptarea transformării întregului parc în bâlci. Administrare Străzi este societatea care semnează contractele, Contractele vor sa le semneze cu toate firmele care au depus oferta, contractul cadru va fi în valoare de 6.000.000 lei. Vedeți paradoxul? Administrare Străzi cumpără butaforii. Cum să nu înțelegi?
🔸31. Proiect de hotărâre privind împuternicirea președintelui Consiliului de Administrație al societății Administrare Active Sector 3 SRL in vederea încheierii a două operațiuni juridice, fiecare cu o valoare mai mare de 100.000 euro fără TVA, cu societatea Holcim (România) SA și societatea Suez Construction SRL Link proiect – http://bit.do/punctul_31_din_23-02-2021
🔹32.Proiect de hotărâre privind împuternicirea președintelui Consiliului de Administrație al societății Administrare Active Sector 3 SRL in vederea încheierii a unei operațiuni juridice, cu o valoare mai mare de 100.000 euro fără TVA, cu societatea BMT-1 EOOD Link proiect – http://bit.do/punctul_32_din_23-02-2021
🔸33. Proiect de hotărâre privind împuternicirea președintelui Consiliului de Administrație al societății Administrare Active Sector 3 SRL in vederea încheierii a unei operațiuni juridice, cu o valoare mai mare de 100.000 euro fără TVA, cu societatea Genco 93 SA Link proiect – http://bit.do/punctul_33_din_23-02-2021
🔹34. Proiect de hotărâre privind împuternicirea președintelui Consiliului de Administrație al societății Administrare Active Sector 3 SRL în vederea încheierii unei operațiuni juridice cu o valoare mai mare de 100.000 euro fără TVA, cu societatea Pustrans Sprint SRL Link proiect – http://bit.do/punctul_34_din_23-02-2021
  • Ultimele 4 proiecte de hotărâri ne solicită aprobarea încheierii unor contracte pentru achiziții de materii prime pentru activitățile de prelucrare și construcții efectuate de firma Administrarea Active (sâc).

Acestea au fost cele 34 de puncte pe care le avem de supus aprobării marți. Îi rog pe cei care au ajuns cu cititul până aici să-mi trimită adresele, vreau să le trimit câte o felicitare scrisă de mână. 🙂

Mai avem de parcurs 191 de săptămâni. Să fim bine!

(Visited 161 times, 1 visits today)
Alex

Nu e nevoie de felicitări scrise manual, e suficient ceva electronic.
Ce trist pare viitorul parcului, de la promisiunile ca nu se atinge de restul, la faptul ca acum vor sa il transforme in bâlci….sper sa nu devină realitate.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.