Haideţi să poftim la studiu. La studiul de piaţă!

Pentru ca tot ce înseamnă online și fashion ne interesează, Corina a scris pentru toane.ro un articol despre unul dintre studiile de piață făcute de MKOR Consulting. Aș vrea să facem un experiment și cândva, peste 10 ani să spunem, să comparăm datele astea cu ce va fi în 2026. Dar să avem răbdare și deocamdată să vedem ce ne spune Corina azi:

Am descoperit de curând pe net o informaţie foarte cool legată de tendinţa de cumpărare a femeilor, în special, atunci când vorbim de shoppingul online. Ce spune acest studiu şi cu ce informaţii exclusive vine din moment ce altul aşa de bine structurat şi amănunţit nu cunosc să se fi făcut până în prezent.

Mediul digital e la mare putere și căutare

Mediul digital a fost ales drept a doua opţiune de cumpărare după magazinele din centrele comerciale. Potrivit studiului despre care vă ziceam, realizat de compania MKOR Consulting, aproximativ o treime dintre respondenţi susţin că fac achiziţii o dată – 28,8% sau de două ori pe lună – 29,4%.

Atunci când vine vorba de modalitatea de plată, românii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel încât 9 din 10 persoane optează pentru plata ramburs (88%).

Mai mult, peste jumătate dintre ei au spus că au returnat, cel puţin o dată, produsul comandat. Motivul principal menţionat este legat de mărimea necorespunzătoare a hainelor – 80,3% sau pentru că produsul nu era asemănător cu cel de pe site.

Curierul rapid, preferatul românilor/româncelor

Ca modalitate de livrare, Poşta Română a pierdut lupta cu companiile de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% în favoarea unui curier rapid. Potrivit autorilor studiului, vestea bună este că românii îşi păstrează şi o notă de naţionalism iar 43,8% sunt gata să plătească mai mult pentru brandurile româneşti.

Pe de altă parte, cumpărătorii din mediul online cred că pentru o comandă medie de 122 lei magazinul ar trebui să suporte cheltuielile de transport.

Sursa cumpărăturilor, mediul digital

Peste jumătate dintre cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook. Foarte puţini folosesc aplicaţiile puse la dispoziţie de magazinele online. 62% din respondenţi nu au folosit niciodată o astfel de aplicaţie, iar jumătate din acest procent le consideră inutile. Aceleaşi procente se înregistrează şi în rândul aplicaţiilor de chat.

“Studiul pieţei online de fashion din România” a fost realizat în perioada 12-22 iunie 2016 la nivelul întregii ţări, pe un număr de 500 de respondenţi, care au achiziţionat cel puţin o dată produse vestimentare în mediul online, în ultimele 12 luni.magazine-online-fashion

Prin realizarea acestui studiu de piaţă am căutat să conturăm profilul actual al cumpărătorului român într-un moment în care piaţa online de fashion din România este la început şi mai are mult să o ajungă pe cea din ţările vestice. Încă observăm obiceiuri conservatoare în comportamentul românilor, dar constatăm şi deschidere faţă de acest domeniu. În concluzie, există suficient spaţiu de creştere pe piaţa online, iar retailerii pot specula această oportunitate”, a declarat Corina Cimpoca, fondator al MKOR, la încheierea acestui studiu.

 

frecventa-cumparaturi-online

În caz că vreți să vedeți tot studiul vă puteți înscrie gratuit la ei pe site.

(Visited 5,736 times, 1 visits today)
Madutza77

Eu sunt in cautarea unei rochite pentru Revederea de 20 de ani si sincer nu prea am incredere in mediul online. Cel mult ma inspir si ma informez…ca pana nu simt eu Dom’le materialul, pana nu probez eu sa vad cum “pica'” pe mine…daca ma avantajeaza modelul si culoarea, nu-i ok. Intelegi ce zic ? Iar asta cu Piata online in Vest nu-i chiar asa…am vazut cu ochii mei , plus ca la ei vorbim de altceva din punct de vedere financiar, al serviciilor, al calitatii, al seriozitatii…etc.
P.S. Felicitari ! 🙂 Ai 8 articole scrise luna asta ! Keep on ! 🙂

Your email address will not be published. Required fields are marked *